مشهد

نخبه مشهدی موفق به ساخت دستگاه «کاهش آلاینده سوختی» شد

محمد رضا صفری از نخبگان بسیجی ناحیه عمار مشهد موفق به ثبت اختراع دستگاه کاهش آلاینده مصرف سوخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، این دستگاه دو منظوره است و توسط چندین دانشگاه معتبر ایران مورد تایید قرار گرفته و قرار است امسال استاندارد هم دریافت کند.

محمد رضا صفری؛ مخترع این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد در این زمینه اظهار داشت: فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستم و از سال ۹۱ با یک ایده ذهنی وارد دانشگاه شدم و همین مسیر را ادامه دادم.

وی گفت : در سال ۹۳ پس از استماع فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آلاینده‌ها، انگیزه من و دوستانم دو برابر شد و یک تیم تخصصی ۶ نفره تشکیل شد که خیلی قوی روی این موضوع تمرکز کنند و کار خوبی صورت بگیرد.در سال ۹۵ اولین اختراعم را در ایران ثبت کردم و در حال حاضر بعنوان هسته‌های برتر در حال کار هستم.

این نخبه بسیجی مشهد خاطرنشان کرد: اواخر سال ۹۶ از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به نمایشگاه بین‌المللی برای ارائه طرح دعوت شدیم و پس از آن در جاهای مختلف ارائه طرح داشتیم و بعد از آن از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان طرح برتر شناخته شدیم.در حال حاضر جایگاه خاصی داریم و در مجموعه پارک علم و فن آوری مختص شرکت‌های فن آور استقرار داریم.

 وی گفت: در حال رایزنی با سازمان استاندارد و در حال گرفتن استاندارد دستگاه هستیم.در داخل مرکز رشد و پردیس انرژی عضویت گرفتیم و مراتب دانش بنیان شدن را طی می‌کنیم.

صفری به افتخارات شرکت در ثبت دو اختراع داخلی و یک اختراع بین الملل اشاره و گفت: برای اختراع بین المللی تاکنون حدود ۸ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه شده است.

وی اذعان کرد: محصولاتی که شرکت ارائه می‌دهد بخشی در حوزه داخل و بخشی در تامین تجهیزات صنایع سنگین است.

وی در پایان در خصوص کارکرد دستگاه افزود:  یک قطعه واسط در مسیر سوخت خودرو قرار می‌گیرد و یکسری واکنشگر داخل این تجهیز داریم که واکنش خوبی نسبت به سوخت ایجاد می‌کند و سبب بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا