مشهد

نخستین بازار هنرمندان ایران در مشهد مقدس به بهره‌برداری می‌رسد

دبیری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: به زودی نخستین بازار هنرمندان ایران در مشهد مقدس به بهره برداری می‌رسد.

محمدکاظم دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: این بازار در منطقه پاژ زادگاه حماسه سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی واقع است و در فاز اول با مساحتی بالغ بر هشت هکتار افتتاح می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با عنوان اینکه فعالیت بازار هنرمندان در ایران تاکنون بی سابقه بوده، گفت: فعالیت بازاری که تنها مختص هنرمندان باشد و مکان و ظاهری متفاوت و در خور شان هنرمندان داشته باشد، به ویژه در حال حاضر و به واسطه میزبانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شهر مشهد بیش از هر زمان دیگر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه بازار هنرمندان، محلی مناسب و بستری امن برای خرید و فروش آثار هنری، صنایع دستی و محصولات دست ساز است، تصریح کرد: این بازار پلی است برای ارتباط مستقیم میان فروشندگان و خریداران و انجام معاملات در حوزه آثار هنری، صنایع دستی و محصولات دست ساز که می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصاد فرهنگ و هنر، افزایش تولید سرانه تولید ملی و اشتغال زایی ایفا نماید.

دبیری ادامه داد: در این بازار همه هنرمندان می توانند به رایگان فضایی برای عرضه تولیدات و آثار خود در اختیار بگیرند، همچنین فضای گسترده این بازار امکان برگزاری رویدادهای هنری مانند حراج آثار هنری، همایش ها و … را نیز ایجاد کرده است.

دبیری همچنین عنوان کرد: این دهکده که به همت بخش خصوصی ایجاد شده، دارای جاذبه های گردشگری ورزشی است که می تواند باعث جذب بازدید کننده و گردشگر شده و تبدیل به الگوی مناسبی برای افزایش فضاهای عرضه مستقیم تولیدات هنری در سطح کشور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =

دکمه بازگشت به بالا