خراسان

نرخ تورم استان در ۱۲ ماه سال گذشته به ۶٫۴ درصد رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه سال جاری در نقاط شهری استان ۶٫۴ درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل ۴ دهم درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی رضا جمشیدی اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در این ماه ۹٫۶ درصد بوده که نسبت به ماه گذشته ۱٫۳ دهم درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه نرخ تورم کشوری ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه سال جاری ۶٫۹ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن یک دهم درصد افزایش داشته است .
به گفته جمشیدی تورم نقطه به نقطه کشور در فروردین ماه سال جاری به ۹٫۴ درصد رسید که در مقایسه با اسفند ماه ۱٫۴ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی تصریح کرد: تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ۹۶ در کشور در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۸٫۵ درصد پوشاک و کفش ۵٫۹ درصد، مسکن ۴٫۵ درصد و گروه بهداشت و درمان ۹ درصد بوده است که این ارقام برای استان به ترتیب ۷٫۵ درصد، ۶ درصد، ۳٫۴ درصد و  ۹٫۳ درصد است.
جمشیدی افزود: شاخص بهای کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور ۲۴۴٫۹ و برای استان ۲۳۴٫۹ بوده است.
جدول مرتبط با نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و همچنین تغییرات آن در کشور و استان خراسان رضوی در تصاویر خبر موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا