خراسان

نرخ تورم در خراسان رضوی همواره ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است

علی رسولیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ تورم در خراسان رضوی همواره ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان ثبت شده است و در سال جاری ۲۷۷ میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده که ۱۰ برابر مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات استان در ۹ ماه امسال از نظر وزن هفت درصد و از نظر ارزش ۹ درصد افزایش داشته است. در سال جاری ۹۹۱ میلیون دلار مازاد صادرات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در خراسان رضوی همواره ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است، اظهار داشت: نرخ تورم در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۶ درصد و در کشور ۷٫۹ درصد گزارش شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خراسان رضوی گفت: این در حالی است که استان خراسان رضوی سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر است.

رسولیان از تاسیس ۱۴۸ شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها ۳۲۳ محصول دانش بنیان تولید می‌کنند. در زمینه تسهیلات بانکی در ۹ ماه امسال ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی، خدمات، صنعت و کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش تولیدات استان در این مدت گفت: تولید کالاهای مختلف از جمله فرش، روغن، خودرو، الیاف، دارو، سیمان، گندم و جو در خراسان رضوی رشد قابل توجهی داشته به طوری که در بخش خودرو شاهد رشد ۵۱ درصدی بوده‌ایم.

رسولیان افزود: امسال ۶۰۰ هزار تن گندم و ۱۵۰ هزار تن جو از کشاورزان استان خریداری شده که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته و در زمینه تولید گندم در خراسان رضوی به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: مدیران روابط عمومی باید توجه ویژه به حوزه اقتصاد مقاومتی، تبیین سیاست‌ها و مشارکت دادن مردم و نخبگان در این حوزه داشته باشند و ارائه گزارش‌های درست از حوزه‌های اقتصادی را از مسئولان مطالبه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 13 =

دکمه بازگشت به بالا