مشهد

نرخ سود تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد تعدیل شود

گزارش مردمی تاکسیرانی-ارومیه

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد گفت: نرخ سود تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد بالا است و باید تعدیل شود.

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در پی هوشمندسازی شهر مشهد و تحقق شهر هوشمند به‌عنوان اساسی‌ترین بحث‌های شورای پنجم و شهردار، سامانه پرداخت خُرد بهای خدمات ناوگان اتوبوسرانی رونمایی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تسهیل امور و انجام پرداخت‌های روزانه توسط تلفن‌همراه با استفاده از پرداخت از طریق بسترNFC و پول خرد، گفت: این بحث به هوشمندسازی شهر مشهد و به‌ویژه در بحث حمل و نقل کمک بسیاری می‌کند.

بهاروند خاطرنشان کرد: باید پرداخت هوشمند در تمامی مکان‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از شهری و حمل و نقل و همچنین گسترش آن در مواردی مانند پارکینگ‌ها و نظایر آن در مشهدمقدس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مدت کمی از آغاز به کار شورای پنجم شهر مشهد جهت رونمایی از این سامانه گذشته و با نیاز به مشارکت تشکل‌های دخیل انجام بخش عمده‌ای از امور مربوط به شهرداری به صورت الکترونیکی طی ۶ ماه تا یک سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

بهاروند بیان کرد: این حوزه جهت رسیدن استانداردهای بین‌المللی در این زمینه به نیازمند تلاش‌هایی بی‌وقفه است؛ بنابراین برای پیشروی اهداف در موضوع شهر هوشمند، باید از بهانه‌تراشی پرهیز کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: یکی از برنامه‌های کمیسیون حمل و نقل ترافیک در زمینه شهر هوشمند، تبدیل رفت و آمد شهر در زمینه‌هایی اعم از سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها، مترو و نظایر این موارد به‌صورت مکانیزه است. 

بهاروند با اشاره به پیش‌بینی ممکن شدن امور الکترونیکی بسیاری از امور مربوط به حوزه مدیریت شهری تا سال آینده خاطرنشان کرد: به‌دلیل پیگیری سیستمی، هوشمندسازی سبب کاهش مراجعات حضوری و در پی آن کاهش فساد اداری می‌شود.

وی با اشاره به انجام فراخوان سازمان تاکسیرانی مبنی بر نوسازی ناوگان برای تاکسی‌های متعلق به سال ۸۶ به قبل، تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات اختصاص‌یافته به این امر بالاست و قیمت وسیله‌های نقلیه چندین برابر قیمت اصلی آن‌ها بوده و برای اقساط ماهیانه میزان درآمد راننده مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ با چنین شرایطی نوسازی ناوگان به شکل مطلوب نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا