خراسان

نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ۳۷ هزار عضو دارد

مشهد| نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی 37 هزار عضو دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس حسین کامران ظهر امروز در همایش تخصصی نمای ساختمان که در سالن آمفی تئاتر مجتمع ساپکو برگزا شد، اظهار داشت: متأسفانه مسئله معماری اسلامی آنگونه که باید در شهرهای کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: این مسئله در مورد مشهد مقدس به غیر از اطراف حلرم مطهر رضوی که قداست آن رعایت شده وجود ندارد و در سایر نقاط شهر این انسجام دیده نشده و هویت اسلامی شهر به هیچ عوانت مشخص نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه  توجه بیشتر مسئولان شهری در زمان طراحی پروژه به سود و زیان آن است، تأکید کرد: معماران و مهندسان نیز در این حوزه سکوت اختیار می‌کنند در صورتیکه این امر به هیچ عنوان درست نیست.

کامران ادامه داد: البته برخی از اعتراضات در مورد بعضی از پروژه‌های شهری وجود داشته اما این اعتراضات به صورت منسجم نبوده و  به همین علت آنگونه که انتظار می‌رفت تأثیرگذار نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان نظام مهندسی در خراسان رضوی حدود ۳۷ هزار عضو دارد و این تعداد بالای مهندس باید بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و به سیمای شهری نیز توجه داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: همچنن باید در نظر داشت که بی‌توجهی به ظاهر ساختمان ممکن است خساراتی را نیز به همراه داشته باشد کما اینکه بخش زیادی از خسارات وارد آمده به ساختمان‌ها در اثر زلزله کرمانشاه به علت رعایت نکردن ضوابط فنی در پوسته بیرونی ساختمان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا