مشهد

نماز باران در حرم مطهر رضوی اقامه شد

نماز باران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان قدس رضوی ، نماز باران از جمله نمازهای مستحبی است که در طلب باران و به هنگام خشکسالی و کم شدن سفره‏‌های آب زیر زمینی خوانده می‌‏شود، این نماز مانند نماز اعیاد فطر و قربان به جماعت و فُرادا خوانده می‏‌شود.

نماز طلب باران و رحمت الهی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) ظهر دوشنبه بعد از نماز ظهر و عصر اقامه شد.

زائران و مجاوران زیادی برای اقامه باشکوه نماز باران در این مراسم معنوی شرکت کرده و از خدای سبحان طلب نزول باران و بارش رحمت الهی کردند.

در بین نمازگزاران کودکان و سالخوردگان نیز حضور داشتند و برای نزول رحمت الهی همه از پیر و جوان و کودک دست به دعا برداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین خزاعی در دو خطبه نماز باران اظهار کرد: در کلام اهل بیت(ع) بارها تاکید شده که رحم کنید تا به شما رحم شود، وقتی اخلاق رذیله و بی‏رحمی در جامعه ترویج پیدا کند، برکات و رحمت الهی از بین خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه رحم کردن به دیگران باعث می‌‏شود تا معرفتمان نسبت به درگاه الهی بیشتر شود، افزود: کشور اسلامی ایران با دشمنیهای سیاسی زیادی دست و پنجه نرم میکند، لذا همه ما وظیفه داریم تا برای حفظ نظام فعالیت داشته باشیم و با بصیرت کامل گام برداریم.

این استاد حوزه عنوان کرد: مسئولانی که در راس کار هستند مراقب رفتار و کردار و عمل خویش باشند تا نظام با صلابت باقی بماند و روزنهای برای رسوخ دشمن پدید نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا