مشهد

نمایشگاه بین‌المللی “گردشگری و صنایع وابسته” در مشهد‌مقدس برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی "گردشگری و صنایع وابسته" در مشهد‌مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، ابوالفضل مکرمی‌فر امروز در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مشهد‌مقدس که در هتل هویزه تهران برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تکرار نمایشگاه یک دهه قبل یعنی بین سال‌های ۸۰ تا ۸۵ است که به صورت متوالی از سوی سازمان جهانگردی در خراسان برپا می‌شد.

وی بیان کرد: پس از یک دهه توقف مجدداً این نمایشگاه را برپا می‌کنیم تا ضمن معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جلوه باشکوه جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور را متجلی کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این نمایشگاه افزود: تاکنون حضور ۱۰ کشور در نمایشگاه قطعی شده، ضمن اینکه ایرلاین‌ها و شرکت‌های هلدینگ گردشگری نیز آمادگی خود را اعلام کردند و فضای مجازی و استارت آپ‌ها نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

 مکرمی‌فر با بیان اینکه بخش آواها، نواها و رقص‌های آئینی نیز در نمایشگاه لحاظ شده تصریح کرد: صنایع دستی تمامی استان‌ها برای ارائه نمایش و فروش حضور دارند تا تمامی استان‌ها با قابلیت‌های مختلف حضور پیدا کنند، ضمن اینکه دو بخش غذا و بخش کودک نیز برای نخستین بار در نمایشگاه برپا می‌شود.

 وی ادامه داد: همایش‌ها و نشست‌های تخصصی نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود، ضمن اینکه با ۱۱۳ بومگردی موافقتنامه داریم تا از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده شود.

رویدادها در سازمان گردشگری جدی گرفته شده است

در ادامه جلسه علیرضا دژبرد مشاور معاون گردشگری سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه رویدادها در سازمان گردشگری جدی گرفته شده است عنوان کرد: تا پایان سال چندین نمایشگاه بزرگ از جمله نمایشگاه گردشگری مشهد، پایش شیراز و نمایشگاه تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه را خواهیم داشت.

 وی با اشاره به جشنواره چهارسوق گفت: امشب جشنواره چهارسوق به میزبانی استان خراسان رضوی از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به صورت رایگان در دهکده اقوام برج میلاد پذیرای هموطنان خواهد بود.

بیش از ۹۰ درصد تجهیزات صنعت هتلداری در کشور تولید می‌شود

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس در بخش هتلداری و اقامتی پرچمدار مراکز اقامتی کشور است تصریح کرد: درصد بالایی از مراکز اقامتی در مشهد واقع شده که همین امر سبب ارتقا کمیت و کیفیت هتل‌های دارای استاندارد در این خطه شده است.

وی بیان کرد: در حوزه هتلداری همیشه از مشهد به عنوان رکن اصلی هتلداری نام برده می‌شود این نمایشگاه به طور ویژه سبب آشنایی هتلداران با دانش روز هتلداری و آشنایی با آخرین تجهیزات کشور در حوزه هتلداری می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران همچنین ادامه داد: بالای ۹۰ درصد تجهیزات صنعت هتلداری در کشور تولید می‌شود که این‌گونه نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر ارتباط بین هتلداران و تولیدکنندگان صنایع هتلداری، زمینه خرید تجهیزات نیز فراهم می‌شود.

حمزه‌زاده تأکید کرد: قرار است همایش‌ها و میزگردهای تخصصی نیز در این نمایشگاه برای هتلداران برگزار شود ضمن اینکه مجمع هتلداران کشور نیز در مشهد برگزار می‌شود.

 نمایشگاه گردشگری مشهد در ۶ سالن با متراژ ۲۵ هزار مترمربع برپا می‌شود

حامد ایرانی مدیر نمایشگاه گردشگری مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: شیوه‌های نوین و به روز برگزاری نمایشگاه‌ها در این نمایشگاه هم لحاظ شده، همچنان که نمایشگاه گردشگری مشهد در ۶ سالن با متراژ ۲۵ هزار مترمربع برپا می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ میزبانی و فرصت‌های گردشگری نیز از مهم‌ترین مزایای این نمایشگاه برای کمک به توسعه آموزش و فرهنگ گردشگری کشور است.

مدیر نمایشگاه گردشگری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف مربوط به هتلداری، صنایع دستی، جشنواره غذا و روزهای فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در این نمایشگاه برپا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا