خراسان

نوبخت: بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد

مشهد| نوبخت: بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار داشت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۵، مجموع اعتبارات عمرانی خراسان رضوی برای توسعه، ۲۴۹۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره قبلی ۱٫۴ برابر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مبلغ اعتبارات عمرانی سال ۹۶ خراسان رضوی، ۹۲۹ میلیارد تومان بود که به صورت میانگین، ۲٫۱ برابر دولت دهم است.

نوبخت تاکید کرد: در سفر قبلی رئیس جمهور، ۵۸ پروژه مقرر شد و ۱۲۲۳ میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شد و عملا به ۱۶۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و ۱۳۷ درصد پرداختی داشتیم، البته برخی طرح‌ها هنوز نیازمند هستند که اعتبار داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۶۵۲ میلیارد تومان دیگر نیز برای این استان علاوه بر مبلغ پرداختی در نظر گرفته شد افزود: ۳۹۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و سازمان برنامه و بودجه خود را در این زمینه متعهد می‌داند که به توسعه استان کمک کند.

نوبخت ادامه داد: برای این سفر آنچه تصمیم گرفته شد این است که برای ۴۴ پروژه، عملاً از اعتباراتی که از خزانه پرداخت می‌شود، ۱۷۹۹ میلیارد تومان است؛ اگر به این عدد ۳۵۲ میلیارد تومان دیگر محل صندوق را اضافه کنیم، عملاً در این سفر بالغ بر ۲۱۵۱ میلیارد تومان برای خراسان رضوی سرمایه گذاری می‌شود.

وی افزود: با عنایت به اینکه رویکرد دولت در تخصیص و توزیع اعتبارات، عادلانه است، استان‌های دیگر در حد ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و اینکه خراسان رضوی به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسید، ناشی از نگاه عادلانه دولت به این استان است. این اعتبارات به بخش بهداشت و درمان و عمران و کشاورزی و حمل و نقل و ورزش و جوانان و گردشگری استان خراسان رضوی اختصاص پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا