مشهد

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی صورت می‌گیرد؛ آمادگی 45 ایستگاه و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط پرتردد مشهد

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی صورت می‌گیرد؛ آمادگی 45 ایستگاه و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط پرتردد مشهد
این خودروها و موتورسیکلت‌ها در چهارراه دانش، چهارراه شهدا، میدان طبرسی، میدان بیت‌المقدس، میدان عدالت، میدان بسیج و… مستقر خواهند شد تا بتوانند با آمادگی کامل خود را برای ارائه خدمات ایمنی به صحنه حوادث احتمالی برسانند.
 آمادگی 45 ایستگاه و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط پرتردد مشهد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد از آمادگی 45 ایستگاه و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط پرتردد مشهد همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی رضایی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای روز اربعین حسینی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی مشهد در این ایام با استقرار اکیپ‌های سیار شامل خودروهای سبک و سنگین در اطراف حرم مطهر، خیابان‌ها، میادین پر تردد، مقابل اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم عزاداری مستقر خواهند شد.
وی افزود: این خودروها از نماز مغرب و عشاء دهم آذرماه مصادف با شب اربعین دوازدهم آذرماه پوشش ایمنی مناسب را فراهم خواهد کرد.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تمام توان خود را برای ارائه خدمات ایمنی و هرگونه کمک به شهروندان به کار گرفتیم، گفت: در این روز علاوه بر اکیپ‌های سیار، تمامی 45 ایستگاه سازمان آتش‌نشانی به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم چهلمین روز سالگرد شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) آمادگی کامل دارند.
رضایی با اشاره به تجهیز و افزایش توان عملیاتی ایستگاه‌های اطراف حرم مطهر در این ایام تصریح کرد: علاوه بر تمهیدات ویژه در مقابل مساجد، مراکز مذهبی و مسیرهای اماکن پر تردد نیز بیش از 45 آتش‌نشان با بهره‌گیری از 15 دستگاه خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی به طور منظم در سه لایه دور و نزدیک اطراف حرم مطهر رضوی حضور دارند.
وی بیان کرد: این خودروها و موتورسیکلت‌ها در چهارراه دانش، چهارراه شهدا، میدان طبرسی، میدان بیت‌المقدس، میدان عدالت، میدان بسیج و… مستقر خواهند شد تا بتوانند با آمادگی کامل خود را برای ارائه خدمات ایمنی به صحنه حوادث احتمالی برسانند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با تأکید بر اهمیت مشارکت و همکاری شهروندان در کاهش حوادث، از عموم شهروندان در نقاط مختلف شهر مشهد مقدس خواست تا در صورت مشاهده هر گونه حادثه‌ای سریعاً با سامانه 125 تماس بگیرند و با حفظ خونسردی نوع حادثه، وسعت و آدرس دقیق محل آن را اعلام کنند.
رضایی همچنین با بیان اینکه از از ابتدای ماه محرم و صفر نیز کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اقدام به بازرسی از اماکن، حسینیه‌ها و تکایا و ارائه توضیحات و توصیه‌های لازم به آنان کردند، اظهارکرد: تمامی درهای محل برگزاری مراسم احیا باید کاملا باز و در صورت بروز حادثه نیز توجه شود که اولویت خروج با بانوان، کودکان و سالخوردگان است.
گفتنی است؛ استقرار خودروهای عملیاتی در میادین ورودی شهر نیز از جمله تمهیدات سازمان آتش‌نشانی مشهد در شب و روز اربعین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا