فرهنگ و هنر

هنرمند مشهدی جایزه “سپنتا” جشنواره فیلم برزیل را دریافت کرد

اخبار کوتاه فرهنگی کرمان

دریافت لوح افتخار و جایزه سپنتا در جشنواره فیلم کشور برزیل به حسن آخوندپور برای فیلم «باهر» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، دریافت لوح افتخار و جایزه سپنتا در جشنواره فیلم کشور برزیل به حسن آخوندپور برای فیلم «باهر» تعلق گرفت.

فیلم کوتاه «باهر» گران‌ترین فیلم‌کوتاه سینمای ایران لقب گرفته است. این فیلم یک اثر بدون کلام است که موسیقی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

«هرایی» منتشر شد

رمان «هرایی»، تازه ترین اثر سعید تشکری نمایشنامه نویس و داستان نویس برجسته مشهد و کشور منتشر شد.

سعید تشکری از نویسندگان کشورمان خبر از انتشار جدیدترین کتابش داد و گفت: «هرایی» در ادامه کتاب‌های من است که به حوزه جغرافیایی شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر ارتباط دارد اما موقعیت جغرافیای‌اش خارج از شهر مشهد است.

فروش بلیت اینترنتی «رسوب» آغاز شد

فروش بلیت اینترنتی نمایش «رسوب» به نویسنده‌گی و کارگردانی «مسعود عقلی» که از 28 مهرماه در تماشاخانه اشراق به روی صحنه می‌رود، در سایت مشهدگیشه آغاز شد.

در این نمایش سعید صادقی، فاطمه توانا، مهسا اکبرپور، جواد محمدزاده، تارخ اردشیری و پریا هروی، ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش که اثر منتخب جهت حضور در جشنواره بین المللی تآتر فجر امسال است، در تماشاخانه‌ی اشراق، واقع در بلوار هاشمیه، بین هاشمیه‌ی 20و22 به اجرا گذاشته خواهد شد.

“آقای هرتز” از مشهد به جشنواره سینما حقیقت راه یافت

«آقای هرتز» ساخته صادق داوری‌فر مستندساز مشهدی به جشنواره بین المللی سینما حقیقت راه یافت. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را در روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند. در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «سیّدخندان از شنوندگان شبانه روزی رادیو در زابل است. او قصد دارد همه بخش‌های زندگی‌اش را متناسب با رادیو بچیند…»

سرانه کتابخوانی مشهدی‌ها در هر فصل یک دقیقه افزایش می‌یابد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: سرانه کتابخوانیِ مردم مشهد در هر فصل با اجرای پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم» یک دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

این طرح هر سه ماه یکبار و با کتاب‌های مختلف اجرایی می‌شود. به این ترتیب که در هر دوره یک کتاب معرفی می‌شود، علاقمندان کتاب را از فروشگاه‌های معتبر، فرهنگسراها و یا از طریق تحویل درب منزل خریداری کرده و در برنامه‌های فرهنگی‌ای که بر پایه مطالعه کتاب طرح‌ریزی شده است؛ شرکت می‌کنند. کتاب معرفی شده در این دوره «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری است.

نمایشگاه مجسمه‌های «اکرم معدنیان» در گالری رادین مشهد

نمایشگاه مجسمه‌های «اکرم معدنیان» در گالری رادین مشهد برگزار می‌شود. این نمایشگاه 30 مهرماه ساعت 16 با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه مجسمه آثار «اکرم معدنیان» در معرض دید عموم قرار می‌‌‌گیرد. این نمایشگاه در طول دوران برگزاری هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه آثار گروه چارگانیسم با عنوان “کالبُد” در گالری آرتین

نمایشگاه آثار گروه چارگانیسم با عنوان «کالبُد» در گالری آرتین مشهد برگزار می‌شود. این نمایشگاه 29 مهرماه ساعت 16 با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان افتتاح می‌شود.

در نمایشگاه آثار گروه چارگانیسم با عنوان « کالبُد» آثار بهزاد نوحسینی، عادل خداوردی، محمود اسماعیل زاده، علی صادقی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا چهارم آبان ماه به کار خود ادامه می‌دهد و در طول دوران برگزاری هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدید از نمایشگاه «کالبُد» برای عموم آزاد و رایگان است.

افتخار آفرینی اثر “به نشر” در ردیف بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان کشور

هجدهمین فهرست «لاک پشت پرنده» شامل بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان که تابستان سال گذشته انتشار یافتند، منتشر شد.

مجموعه 20 جلدی «راز نقاشی‌های قشنگ» تالیف محمد حسین صلواتیان، از جمله کتاب‌هایی است که نشان چهار لاک پشت پرنده را در این فهرست از آن خود ساخته است.

مجموعه «راز نقاشی های قشنگ» که از دسته کتاب‌های آموزشی به شمار می‌رود، به طرح مبانی سواد بصری با استفاده از ادبیات کودک و نوجوان و آموزش تکنیک‌ها و شیوه‌های کاربردی نقاشی پرداخته، و با بهره‌گیری از عکس و تصویر، فرآیند یادگیری را ساده و روان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا