ورزش

هوادارن ملوان بیانیه دادند / ایستاده مردن را ترجیح می‌دهیم به سر خم کردن مقابل حرف زور و تبعیض‌آمیز!

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شاید بهتر بود ما هم قید این فوتبال کثیف را می‌زدیم
بیانیه کانون هواداران ملوان؛ ایستاده مردن را ترجیح می‌دهیم به سر خم کردن مقابل حرف زور و تبعیض‌آمیز!

«ما ملوانیم ، ایستاده مردن را ترجیح می‌دهیم به سر خم کردن مقابل حرف زور و تبعیض آمیز!» این بخشی از بیانیه کانون هواداران ملوان است که در اختیار خبرگزاری فارس، قرار داده شده است.

اگر انزلیچی و به تبع آن ملوانی باشی دیدن و شنیدن تبعیض‌های آشکار در مورد شهر و تیم محبوبت – به ویژه در سال‌های اخیر – چندان باعث تعجبت نخواهد شد. پس از ورود پول بی حساب و کتاب به فوتبال ما تحت عنوان حرفه‌ای‌گری شاید بهتر بود ما هم مانند خیلی از خاک خورده های فوتبال این شهر و قدیمی‌تر ها قید این فوتبال کثیف (با تاکید موکد “کربکندی مانند” روی “ث”) را می‌زدیم و ما هم به همانجایی می‌رفتیم که تیم های پرطرفدار و ریشه داری چون نساجی قائمشهر ، برق شیراز، شاهین بوشهر و سایر تیم های پرهوادار شهرستانی رهنمون شدند! اما چه کنیم که سرسختی را از مواجهه با امواج سهمگین دریا آموخته ایم. ماندیم تا « امروز » ببینیم آنچه که نباید!

دیدیم که همه کار کردند تا ملوانی وجود نداشته باشد اما نام مقدسش آنقدر بزرگ بود که حتی اگر خیلی ها از لجنزار فوتبال ایران دل بکنند باز هم هواداران سینه سوخته ای هستند که نگذارند شمع عشقشان خاموش شود ، اما بس است دیگر ، در سالی که همچون همیشه با مشکلات کمر شکن مالی دست به گریبانیم و بدون بهره گیری از بیت المال و یا سایر حامیان مالی و تنها با همت بازیکنان و هواداران غیرتمندمان صورت مان را سرخ نگه داشته و چشم به حضور بازیکنان سرباز با کیفیت در تیم مان داشتیم؛ بازیکنی که حتی کد سربازیش برای ملوان صادر شده بود را به بهانه نخ نمای منافع ملی از ما ربودند!

کدام منافع ملی؟ لابد منافع ملی این است که مسئولین محترم نظام وظیفه به یکباره تغییر 180 درجه ای راجع به تصمیم خود بدهند و کد سربازی بازیکنی را که سرباز نیروی دریایی است برای تراکتور بزنند؟! این منافع فقط برای تراکتورسازی باید باشد؟ منافع این است که تیم بازیکن ساز ملوان را در حالی که با مشکلات مالی شدید برای سرپا ماندن دست و پنجه نرم می کند و در حال حاضر 3،4 بازیکن تیم ملی از جمله سید جلال حسینی با تجربه و سعید عزت الهی جوان محصول آکادمی آن است را از حق حداقلی خود محروم سازیم و تیمی دیگر را با 14،15 بازیکن سرباز دائم تقویت کنیم ؟! وقتی نماینده‌ی مرکز دو استان برای تغییر محل اعزام یک بازیکن دست به مصاحبه می زنند و رسما” به عنوانی یک فرد سیاسی در تصمیمات ورزشی تاثیر می گذارد؛ باید هم اینگونه اتفاق‌ها بیفتد ! راستی اگر آنقدر حضور قدرتمند مقابل کشورهای عربی علی الخصوص عربستان و امارات مهم است در حدی که به فرموده نماینده محترم مجلس در تبریز ، برای دفاع از نظام باید مقابل آنها ایستادگی کرد ، باید عارض شویم که خودِ سپاهان اوضاع چندان مناسبی ندارد و هفته هاست نتوانسته بردی کسب کند و به زودی نیز باید مقابل النصر امارات و الاتحاد عربستان صف آرایی کند ، چطور است حال که مسئولین محترم نظام وظیفه در فاصله ی 12 ساعت به خوبی قوانین را بر حسب مصلحت تغییر می‌دهند ، اجازه بدهند یک سالی بیشتر مهدی شریفی در سپاهان بماند تا بتواند از حیثیت فوتبال و مملکتمان مقابل تیم‌های اماراتی و عربستانی در جام باشگاه های آسیا دفاع کند ، چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است! چرا تراکتورسازی آن هم با این همه جنجال ؟! چرا برای تیمی که یکباره با استفاده از رانت‌های مختلف با 14 ،15 بازیکن سرباز درجه یک می‌شود جزو تیم های بالانشین جدول تا جایی که حتی کاپیتا‌نهای دوم و سومش هم بازیکنان سربازش هستند !!!

در هر صورت ما تا پای جان هوای ملوان را داریم …باور کنید اصلا و ابداً بحث مهدی شریفی و ثاقبی و امثالهم نیست ، شهری که مردمانش غفور جهانی و سیروس قایقران و برادران اسپندار و احمدزاده و پورغلامی و … دیده است ، دست و پایش برای هیچ اسمی شُل نمی‌شود حتی اگر مانند امروز نیازمند حضور آن باشد ، مشکل سیاست‌های تبعیض آمیزی است که جان را به لب رسانده ! یا باید قید این عشق را بزنیم که عملاً امکان پذیر نیست، یا باید عشق‌مان قید این لجنزاری که در ایران آن را فوتبال می‌نامند ، را بزند !

و اما خطاب به هیئت مدیره‌ی باشگاه ملوان بندرانزلی: به هر کدام از تصمیمات درون خانوادگی که در این مدت گرفته اید و به آن انتفادها داشته و داریم ، کاری نداریم ، امروز وقت دفاع از حیثیت ، حقانیت و مظلومیت این هوادار و شهر بندرانزلی است که سال‌هاست به دلایلی آشکار رنگ موفقیت را ندیده ! حال که پس از سال ها یک تصمیم قاطعانه گرفته اید ،به عنوان جامعه ی هواداران و رسانه ای شهر انزلی از این تصمیم قاطعانه حمایت خود را اعلام می کنیم و امیدواریم سفت و سخت و تا آخرین لحظه پا پس نکشید و حق ملوان مظلوم‌مان را بگیرید.

حاضریم ایستاده بمیریم یا یک بار برای همیشه مقابل تبعیض بایستیم و حق شهرمان را بگیریم.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا