مشهد

هوشمندسازی حمل ونقل و پروژه‌های عمرانی مشهد در دستور کار است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: یکی از اولویت‌های اصلی مدنظر در مشهد، هوشمندسازی حمل و نقل و پروژه‌های عمرانی است.

سیدمسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر تمام پروژه‌های عمرانی مشهد به ‌طور نسبی از آنچه در گذشته اتفاق افتاده جلوتر است؛ هرچند که نسبت به تاریخ‌های وعده داده ‌شده برای بهره‌برداری از پروژه‌ها کماکان تأخیر وجود داشته و تلاش برای جبران این تأخیر ادامه دارد.تاکنون نیز کار بزرگی در اجرای سریع و باکیفیت پروژه‌ها انجام‌شده به‌ویژه که پروژه‌ها باکیفیت در حال پیشروی است و هرکدام به نوبه خود پروژه‌های دسته اولی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: پروژه چهار سطحی میدان آزادگان از نظر تکنولوژی و کارآمدی، پروژه برجسته‌ای به شمار می‌رود و با توجه به شرایط چند وقت اخیر و گرفتاری‌های مربوط به بیماری کرونا، این پروژه پیشرفت نسبتاً مناسبی را ثبت کرده و امیدواریم که بخش قابل‌ ملاحظه‌ای از این پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به‌گفته ریاضی، استفاده از روش‌های نوین علمی و مهندسی در پروژه‌های در حال اجرا در مشهد از ویژگی‌های بارز آن‌هاست که علاوه بر افزایش شاخص کیفیت بر افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها تأثیر مثبت گذاشته است از جمله در پروژه زیرگذر دوربرگردان بلوار شهید برونسی که کمک مهمی به حل معضل ترافیک انتهای بلوار وکیل‌آباد خواهد کرد.

ریاضی عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی نیز با پیشرفت مناسبی در حال انجام بوده و امیدواری زیادی وجود دارد تا پیش از نوروز آینده در اختیار زائران و مجاوران امام رضا(ع) قرار بگیرد. پروژه اتصال خیابان کوشش به خیابان خلج نیز برای گره‌گشایی از ترافیک منطقه سیدی و دسترسی آسان به تفرجگاه هفت حوض در مراحل پایانی اجرا به سر می‌برد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد یادآور شد: پروژه‌های در حال اجرا هرچند ممکن است با انتقادهایی روبه‌رو باشند اما با هدف تسهیل جریان ترافیکی در شهر طراحی و اجرا شده و مورد تصویب شورای شهر قرار گرفته لذا باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم پروژه‌ها با بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان تکمیل‌شده و به شبکه حمل‌ونقل شهری اضافه شود.

وی در باب اولویت‌های کاری کمیسیون در سال چهارم فعالیت خود گفت: باید تلاش کنیم شهر مکان مناسبی برای زندگی باشد و پروژه‌ها را باید تا حد ممکن شهروندمدار و انسان‌محور تعریف کرد. در فرصت کوتاه باقیمانده از فعالیت شورا باید بر موضوع پیاده‌مداری در شهر مشهد جدیت بیشتری به خرج داد چراکه از این نظر مشهد دارای کمبود و جریان پیاده در مشهد منقطع شده است. ازنظر بنده این موضوع بر نهضت آسفالت اولویت دارد.

ریاضی همچنین گفت: هوشمندسازی حمل ونقل و پروژه‌های عمرانی مورد مهم دیگری است که به‌ویژه در حمل و نقل عمومی باید جدی گرفته شده و به طرح‌ و ایده‌ای مناسبی برسیم. اولویت سوم کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای پنجم در سال پایانی فعالیت خود هوای پاک و تأمین شرایط ایجاد این نعمت است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا