خراسان

واردات به خراسان‌رضوی ۳۶ درصد رشد داشته است

مشهد| واردات به خراسان‌رضوی 36 درصد رشد داشته است

امید جهانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۲ ماهه ابتدایی امسال معادل ۴۷۲ هزار تن و به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزن و ارزش کالاها در ۲ ماهه ابتدایی سال گذشته به ترتیب ۳۶۴ هزار تن و به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار بوده باید گفت که میزان صادرات کالاها در خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت امسال نسبت به مدت زمان مشابه  در  سال گذشته ۳۰ درصد از نظر وزنی و ۳۵ درصد در ارزش دلاری رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از ارزش کل صادرات غیرنفتی در ۲ ماهه ابتدایی امسال رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۱۹ میلیون و ۹۰۷ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

جهانخواه با بیان اینکه مجموع واردات از گمرکات خراسان رضوی در ۲ ماهه ابتدایی امسال ۶۹ هزار تن و به مبلغ ۷۵٫۸ میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به مقایسه ارقام واردات و صادرات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در ۲۲ ماهه ابتدایی امسال مثبت و معادل ۲۷۸ میلیون دلار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا