مشهد

واردات ۴۰ تن گوشت به مشهد تاکنون

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی با اشاره به توزیع گوشت گوسفندی برای تنظیم قیمت این محصول در بازار از واردات ۴۰ تن گوشت تا امروز در بازار مشهد خبر داد.
جوادی در گفت‌وگو با ایسناف منطقه خراسان با بیان اینکه تا امروز نزدیک به ۴۰ تن گوشت گرم گوسفندی وارد مشهد شده، اظهار کرد: این گوشت در ۴۶ واحد صنفی در قالب قطعات ران، گردن، سردست و قلوه‌گاه به فروش رسیده و عرضه آن ادامه خواهد داشت. واردات گوشت نیز به بازار مشهد ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: این مقدار از گوشتی که وارد شده توانسته تا حدی مانع افزایش قیمت شود و حتی کمی کاهش قیمت این محصول را در پی داشته باشد. البته هنوز خیلی افزایش قیمت گوشت کاهش نیافته چراکه در حال حاضر در ایام خاصی قرار داریم و به عید فطر نزدیک می‌شویم؛ لذا تا روزی ۲۰ تن گوشت را وارد بازار خواهد شد تا به این قیمت تعادلی برسیم.
مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی اضافه کرد: سایر اقلام مانند برنج نیز به خوبی در استان توزیع شده و سهمیه برنج استان که ۴۲۰۰ تن بوده تقریبا به طور کامل توزیع شده است. با توجه به شبکه توزیع تعریف شده در مشهد از شرکت‌های تعاونی روستایی نیز برای توزیع برنج در روستها کمک گرفته شد.
جوادی با بیان اینکه شکر نیز تفاوت قیمتی چشمگیری نداشته، گفت: ولی باز هم نیازهای صنایع تبدیلی ما در این ایام مانند زولبیا و بامیه پوشش داده شد و در حال حاضر بازار آرام بوده و ذخایر نیز به اندازه کافی موجود است.
وی در خصوص برنامه‌های این مجموعه برای تهیه محصولات عید فطر تصریح کرد: برای عید فطر تمهیداتی برای توزیع دو محصول پرمصرف یعنی گوشت قرمز و گوشت مرغ دیده شده و حتی قرار است این کالاها توسط واحدهای سیار نیز امکان توزیع داشته باشد. در عین حال به مرور روزی ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی نیز وارد بازار خواهد شد.
جوادی تاکید کرد: مردم مشهد و و زائرین برای تامین گوشت به مکان‌هایی بروند که با نصب بنر طرح تنظیم بازار و لوگوی جهاد کشاورزی، در آن درج قیمت شده و اصلا از واحدهایی که به طور غیرمستقیم با درج اطلاعیه تحت عنوان تنظیم بازار مباردت به فروش محصول می‌کنند، خرید نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا