خراسان

واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

محسنی ثانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در 5 سال اخیر بر محوریت مسائل اقتصادی بوده، آنچه تاکنون انجام شده در زمینه فراهم کردن مقدمات و زیرساخت‌ها بوده است.

وی افزود: وقت این رسیده که بعد از گذراندن تامین زیرساخت‌ها، جدیت و اهتمام ویژه‌ای در اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

محسنی ثانی تصریح کرد: امسال مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را با چاشنی اقدام و عمل همراه کرده‌اند تا مطالبات بیشتر شود و به نوعی از مقدمات عبور کنیم و به مرحله اجرا برسیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و با بررسی ظرفیت‌های داخلی امیدواریم بتوانیم به توفیقات خوبی در بحث اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم، دولت نیز باید اهتمام لازم را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم کند.

وی با بیان این مطلب که حضور مردم در تمامی عرصه‌های کشور تاثیر گذار است عنوان کرد: حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی بسیار مهم است، در برنامه پنجم توسعه اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی شد و همین رویکرد در برنامه ششم و سند چشم انداز نیز وجود دارد.

محسنی ثانی گفت: بنگاه‌های اقتصادی در مجلس شورای اسلامی به بخش خصوصی واگذار شده و دولت از بنگاه داری منع شده و تنها حضور بخش خصوصی و فراهم کردن این حضور از جانب دولت بسیار مهم است.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: مشکل اصلی بخش خصوصی سیستم پیچیده بوروکراسی و نبودن انگیزه است البته دولت برای برون رفت از این مشکلات باید مشوق‌های لازم را فراهم کند. هرچند مشوق‌هایی تعریف شده اما دولت هنوز نتوانسته آن را اجرایی و عملیاتی کند و با اجرا و عمل هنوز فاصله داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا