مشهد

وبینار متخصصان قلب و عروق جهان در بیمارستان رضوی مشهد برپا می‌شود

به میزبانی بیمارستان رضوی مشهدمقدس، وبینار متخصصان قلب و عروق برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، محمود شبستری عصر امروز در نشستی خبری در بیمارستان رضوی مشهد اظهار داشت: در سه سال گذشته، کنگره‌های جهانی قلب با حضور پزشکان و متخصصان برجسته از دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی بزرگ دنیا در این بیمارستان برگزار شده و امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سراسر جهان، کنگره قلب به صورت مجازی در قالب وبیناری دو روزه با همکاری انجمن TOBI ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این وبینار متخصصان داخلی و خارجی به ارائه و تبادل اطلاعات درباره آخرین و بروزترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی می‌پردازند.

به گفته شبستری، بیمارستان رضوی به عنوان میزبان برگزاری این وبینار در ایران، محل انجام تعداد از عملهای جراحی خواهد بود که به صورت زنده و ضبط شده، برای شرکت کنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه افسانه محمدی، دبیر اجرایی وبینار، از بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان شایع‌ترین عامل مرگ و میر بیماران نام برد و افزود: بی‌تردید بیشتر بیماران قلبی تمایل به انجام اعمال کم‌تهاجمی‌تر دارند چرا که انجام عمل جراحی قلب باز برای برخی از بیماران ریسک بالایی دارد.

وی افزود: با استفاده از دانش «اینترونشنال کاردیولوژی» در علم پزشکی، می‌توان مشکلات قلبی از جمله تنگی عروق کرونر و مشکلات دریچه‌ای را با روش‌های کم‌تهاجمی‌تر و بدون انجام عمل‌های جراحی قلب باز، از طریق بالون و استنت گذاری درمان کرد.

محمدی با تأکید بر اینکه انجمن TOBI ایتالیا در انجام اعمال جراحی اینترونشنال پیشرو است، ادامه داد: علاوه بر ایتالیا، متخصصان برجسته‌ای از کشورهای آلمان، بلژیک، هند، آمریکا، سوییس، اسپانیا، انگلستان و ترکیه در برگزاری این وبینار همکاری دارند. همچنین اساتید برجسته‌ای ازدانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تهران، تبریز، شیراز و اصفهان در وبینار بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا، سخنرانی خواهند کرد.

به گفته وی، در این وبینار دو عمل جراحی زنده در میلان ایتالیا انجام می شود و متخصصان داخلی و خارجی به تبادل نظرات درباره این جراحی ها خواهند پرداخت.

محمدی تصریح کرد: تمامی متخصصان علاقه‌مند در سرتاسر دنیا امکان شرکت رایگان در این وبینار و استفاده از مباحث علمی آن را دارند و برای این کار می توانند به وب‌سایتtobicongress.com مراجعه کنند.

محمد وجدان‌پرست، مدیر آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی نیز گفت: این بیمارستان در کنار درمان بیماران، فعالیت‌های متنوع علمی و آموزشی پزشکی همچون چاپ مقالات معتبر و انتشار مجله پژوهشی را در دستور کار دارد و حتی در دوران کرونا، وبینارهای متعدد به همت این بیمارستان برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا