ورزش

ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به گیت‌های الکترونیکی مجهز شد

ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به گیت‌های الکترونیکی مجهز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از آستان نیوز، مجید مولایی در زمینه لزوم اجرای قوانین جدید برای تجهیز ورزشگاه‌ها به گیت‌های الکترونیکی برای برگزاری لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ورزشگاه امام رضا(ع) از ابتدای بهره‌برداری همه لوازم و تجهیزات به روز دنیا برای برگزاری رقابت‌های فوتبال اعم از صندلی‌های شماره‌دار، نور و صوت با کیفیت و چمن درجه یک را دارا بوده است.

وی افزود: اخیراً سازمان لیگ فوتبال ایران ابلاغیه‌ای مبنی بر کنترل، امنیت و رفاه حال بیشتر هوادارن فوتبال صادر کرده است تا بلیت به صورت الکترونیکی فروخته شود. این بلیت الکترونیکی باید از طریق گیت خوانده شود تا تماشاچیان به راحتی امکان ورود به ورزشگاه را داشته باشند. این تدابیر بسیار به نفع تماشاچیان است چون می‌تواند از منزل بلیت را تهیه کند و ساعتی قبل بازی بدون استرس و نگرانی در استادیوم حاضر شود و روی صندلی که تهیه کرده بنشیند.

مدیر روابط عمومی تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به برقراری نظم و عدالت از مسیر اجرای قوانین جدید، اضافه کرد: از آنجایی که هر کسی می‌تواند تنها از طریق کد ملی خود یک بلیت خریداری کند، بساط بازار سیاه برای مسابقات حساس فوتبال جمع می‌شود و دیگر شاهد ازدحام و نابسامانی‌ هواداران بلیط به دست پشت درهای بسته ورزشگاه‌ها نخواهیم بود.

به گفته وی ورزشگاه امام رضا(ع) با برخورداری از ۶۵ دوربین تحت شبکه، می‌تواند به صورت کامل روی تماشاچیان کنترل داشته باشد و از این نظر برای تأمین امنیت و آرامش تماشاچیان بسیار حائز اهمیت است. از طرفی آن دسته از تماشاگرانی که به قصد دیدن فوتبال نمی‌آیند از مسیر شماره صندلی به راحتی قابل شناسایی هستند و در اختیار مراجع انتظامی قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در پاسخ به اخبار منتشره در برخی خبرگزاری‌ها در مورد فقدان گیت بلیت‌خوان الکترونیکی در استادیوم امام رضا(ع) هم گفت: ورزشگاه در زمان افتتاح همه لوازم برگزاری رقابت‌های فوتبال به جز گیت را دار بوده، فقدان آن نیز به دلیل این بوده که پیش از این الزامی برای استفاده از گیت نبوده است.

وی اظهار کرد: کارشناسان ما برای تهیه گیت با چند شرکت معتبر در تهران رایزنی کردند و در شرف عقد قراداد بودیم که هیئت فوتبال خراسان رضوی اعلام کرد، به دلیل این که بلیت‌فروشی و برگزاری مسابقه در ورزشگاه را از طرف باشگاه شهر خودرو خراسان به صورت پیمانکاری برعهده گرفته است، با نظارت ما گیت‌ها را خریداری و طی سه روز آینده شروع به نصب خواهد کرد که فرآیند نصب گیت‎ها یک ماه زمان می‌برد. هزینه‎های آن را نیز به هیئت فوتبال از طریق اجاره ورزشگاه تهاتر می‌کنیم.

مولایی همچنین تأکید کرد: اگر بر اساس الزام سازمان لیگ فوتبال، پیمانکار هم در پایان هفته پیش رو دو تا سه گیت را به ما تحویل دهد، می‌توانیم تا جمعه آینده ورزشگاه را برای فروش بلیت الکترونیکی و برگزاری بازی شهر خودرو و شاهین بوشهر آماده کنیم. اما در صورتی که سازمان لیگ الزام داشته باشد که حتما گیت‌ها برای آغاز بازی‌ها آماده شود، ممکن است گیت‌ها به این بازی نرسد و مسابقه هم در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار نشود. برگزاری یا لغو بازی آینده به تصمیم سازمان لیگ بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا