مشهد

ورود جدی شهرداری مشهد برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه فضای سبز

خبرگزاری فارس: ورود جدی شهرداری مشهد برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه فضای سبز

شهردار مشهد گفت: شهرداری با اجرای طرح‌های مختلف ورودی جدی به ایجاد زیرساخت‌های توسعه فضای سبز در مشهد داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در مراسم روز درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان، شهروندان، جانبازان و خانواده شهدا در منطقه 11 برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های سلامت موضوع محیط زیست بوده که عامل اصلی آن نیز فضای سبز است.

شهردار مشهد با بیان اینکه فضای سبز و محیط زیست یکی از واجبات خلقت است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد با وجود تمام موانع و مشکلات در حال حاضر به لحاظ زیرساختی در حوزه فضای سبز به طور جدی ورود پیدا کرده است.

مرتضوی ادامه داد: در طول 107 سال گذشته سالیانه تنها 11 سانتی‌متر به سرانه فضای سبز مشهد افزوده شده اما طی دو سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته نزدیک به 2 مترمربع توانستیم سرانه فضای سبز شهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به عوامل تهدیدکننده محیط زیست بیان کرد: متأسفانه دو عامل صنعتی شدن و توسعه گازهای گلخانه‌ای و بیابان‌زایی عوامل تهدیدکننده محیط زیست هستند و در این زمینه گزارشات خوبی را از وضعیت جنگل‌های کشور دریافت نمی‌کنیم.

شهردار مشهد گفت: متأسفانه زمین‌خواران به جان طبیعت افتاده‌اند اما از طرف دیگر سازمان منابع طبیعی با تمام توان وارد شده تا از این معضل مهم و جدی جلوگیری کند.

مرتضوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها راهکاری برای توسعه فضای سبز است، عنوان کرد: ایجاد شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، استفاده از آب باران و … از جمله طرح‌هایی است که شهرداری برای توسعه زیرساختی فضای سبز در دست اجرا دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا