ایران

ورود جریانات شمالی و بارش باران در بخشهایی از کشور

بارش باران بهاری در تبریز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از شمالی شدن جریانات آب‌وهوایی در کشور خبر داد و گفت: از اواخر وقت یکشنبه با شمالی شدن جریانات آب‌وهوایی شاهد بارش باران و کاهش نسبی دما در استانهای ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجانها خواهیم بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده غالب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و جوی نسبتاً پایدار حکمفرما خواهد بود.

وی ادامه داد: موج خفیف بارشی که از شب گذشته وارد کشورمان شده و بخشهایی از شمال غرب و شمال شرق را تحت تاثیر قرار داده بود بعد از ظهر امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی گلستان و ارتفاعات سمنان به‌ فعالیت ادامه می‌دهد و باعث بروز رگبار پراکنده باران می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه جریانات آب‌وهوایی در استانهای ساحلی دریای خزر، اردبیل و مناطقی از شمال آذربایجان شرقی و غربی شمالی خواهد شد و وزش باد و کاهش نسبی دما به همراه بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

وظیفه اظهار کرد: روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده باران به همراه وزش باد  موقتی به‌وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده وزش باد شدید و افزایش ابر در استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد، گفت: طی ۷۲ ساعت آتی در جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که عصر روز دوشنبه شاهد بارش پراکنده نیز خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اهواز با ۴۸ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد:‌ دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۳۷ درجه بالای صفر رسید.

وظیفه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای تهران یک درجه گرمتر خواهد شد و جوی نسبتاً پایدار و آسمانی آفتابی حکمفرما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا