مشهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: امکان ایجاد یا انتقال یکی از مراکز سینمایی کشور به مشهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد ظرفیت در اختیار داشتن یکی از مراکز سینمایی کشور را داشته و از همین رو امکان انتقال یک مرکز سینمایی به مشهد وجود دارد.

 محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر که شامگاه گذشته، اول مهر ۱۴۰۰، در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با امکان انتقال یکی از مراکز سینمایی کشور به مشهد با توجه به مطالبه سینماگران مشهدی اظهار کرد: انتقال یکی از مراکز سینمایی کشور از تهران به مشهد حتما موضوعی قابل بررسی است. با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیری که در مشهد وجود دارد، چرا نتوان یکی از مراکز سینمایی کشور را در اختیار این شهر گذاشت؟ حتی اگر نتوانیم یک مرکز سینمایی را از تهران به مشهد انتقال دهیم، یک مرکز سینمایی جدید در مشهد ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختصاص بسته حمایتی دولت برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه افزود: عملیات اجرائی بسته حمایتی که رئیس‌جمهور به اهالی فرهنگ و هنر اختصاص داده‌اند را به زودی آغاز خواهیم کرد و به تمام اعضای صندوق هنر و رسانه تسهیلاتی را با بهره چهار و ۲ درصد تخصیص خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بودجه بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دولت تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود، تصریح کرد: بنده در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ در راستای مرجعیت‌بخشی به این وزارتخانه گفتم که باید وزارت ارشاد مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی دولت باشد. اکنون دولت اعتبار اندکی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که دارد قرار می‌دهد، در حالی که مجموعه‌هایی در دولت فعالیت دارد که با سیاست‌گذاری‌های متفرقه اقدامات را پیش می‌برند.

اسماعیلی ادامه داد: بر این اساس در جلسه چهارشنبه هیات دولت رئیس‌جمهور مقرر کرد که هماهنگی‌های فرهنگی برای مدیریت بودجه فرهنگی و در راستای سیاست‌گذاری‌هایی که دولت به واسطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهد، به صورت متمرکز انجام شود.

عضوگیری صندوق هنر و رسانه از ماه‌های آینده

وی در رابطه با تخصیص ارز برای کاغذ مطبوعات اظهار کرد: هفته گذشته مشکل تخصیص ارز برای کاغذ را با هماهنگی با بانک مرکزی حل کردیم. برای این منظور ۲۰ میلیون دلار نیاز بود که با آقای کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی، در این خقووق مذاکراتی انجام شد تا تخصیص رقم مزبور صورت گیرد و فرایند آن در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با عضوگیری مجدد برای صندوق هنر و رسانه خاطرنشان کرد: عضوگیری صندوق هنر و رسانه برای عضو شدن خبرنگارانی که نتوانستند عضو صندوق شوند، از ماه‌های آینده آغاز می‌شود. همچنین موضوع بیمه تکمیلی اهالی رسانه را پیگیری می‌کنیم. تصور می‌کنم تفاوت‌هایی که بین اهالی فرهنگ و رسانه در صندوق هنر و رسانه شکل گرفته و موجب ناخرسندی اهالی رسانه شده بود نیز برطرف شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا