مشهد

وظایف وزارت علوم و آموزش و پرورش در “مشهد ۲۰۱۷” هنوز مشخص نیست

جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظایف وزارت علوم و آموزش و پرورش برای رویداد “مشهد ۲۰۱۷” هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس سید علی جنتی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی مشهد 2017 که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مصوبات دولت در مورد رویداد مشهد 2017 سبب شد که ساختارهای فعالیت و بودجه مربوط به رویداد مشهد 2017 مشخص شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد 2017 یک رویداد فرهنگی بوده و زمینه شناساندن فرهنگ چند هزار ساله خراسانی را فراهم می‌کند و در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی بر این دارد که این واقعه با شکوه تمام برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت از افراد سرشناس دنیای اسلام به رویداد مشهد 2017 را یک الزام دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های اولویت دار این رویداد باید شامل تمام ظرفیت‌های قرآنی، چاپ، نشر، شعر و هنرهای نمایشی در قالب سینما بوده و استفاده از کمترین امکانات برای گرفتن حداکثر نتیجه باید در دستور کار قرار گیرد.

جنتی با تأکید بر لزوم مشخص شدن وظایف تمام دستگاه‌ها برای رویداد مشهد 2017، بیان کرد: تقریبا اکثر دستگاه‌ها نقش خود را در این بخش مشخص کرده‌اند اما هنوز وزارت علوم و آموزش و پرورش وظایف خود را اعلام نکرده‌اند.

وی  با اشاره به لزوم همکاری تمام بخش‌ها برای برگزاری مشهد 2017، تصریح کرد: باید از امکانات وزارت دفاع برای این موضوع استفاده کرده و همچنین وزارت تعاون، شرکت‌های پتروشیمی، معاونت علمی و فناوری و اجرایی رئیس جمهوری توان همکاری در 2 بخش دانش بنیان و اجرایی-اقتصادی را دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: دستگاه‌های دست اندر کار مشهد 2017 باید در صورتی که اعتباراتی بیش از اعتبار مصوب شده نیاز داشتند باید اعلام کنند تا براساس توان هماهنگی‌های لازم برای سازمان برنامه و بودجه انجام شده و بودجه مورد نیاز تأمین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا