مشهد

پراید سرقتی در مشهدآبکش شد

jpgfile_19542_575888_636310912128376679
 
 
خراسان:در حالی که تعداد زیادی گلوله به خودروی سرقتی دزد پرایدسوار اصابت کرده بود، اما او همچنان برای فرار از چنگ قانون پدال گاز را می فشرد تا این که پس از یک تعقیب و گریز طولانی  خودروی سرقتی را رها کرد و پیاده پا به فرار گذاشت … .
به گزارش خراسان، ماجرای شلیک های پلیس به خودروی سرقتی، سپیده دم روز گذشته از بولوارحافظیه مشهد زمانی آغاز شد که مأموران گشت کلانتری شهرک ناجا، هنگام انجام وظیفه در حوزه استحفاظی به راننده جوانی مظنون شدند که به طرز مشکوکی اطراف خود را می پایید. مأموران انتظامی در حالی به راننده ۳۲ساله نزدیک شدند که او قصد داشت پشت فرمان پراید نوک مدادی قرار گیرد ولی او با دیدن خودروی گشت انتظامی هراسان در پراید را گشود و با سرعت سرسام آوری از محل گریخت. مأموران انتظامی بلافاصله چراغ گردان را روشن کردند و با دادن اخطارهای قانونی به راننده جوان، از وی خواستند خودرو را متوقف کند اما پرایدسوار با شنیدن آژیرهای متعدد خودروی پلیس، همچنان پدال گاز را می فشرد و با سرعت وحشتناکی از خیابان های شهر عبور می کرد. دیگر عملیات تعقیب و گریز به بولوار وکیل آباد کشیده شده بود که بی سیم مأموران انتظامی به کار افتاد نتیجه استعلام شماره پلاک خودرو نشان می داد که پراید نوک مدادی دو روز قبل از شهرک شهیدچراغچی مشهد سرقت شده است. عملیات با دستور شلیک گلوله از سوی سرهنگ محمد بوستانی (رئیس پلیس مشهد)  وارد مرحله جدیدی شد. مأموران انتظامی در حالی که تلاش می کردند راننده پراید را به منطقه ای خلوت بکشانند، همچنان با شلیک تیر هوایی فرمان «ایست» صادر می کردند. صدای شلیک گلوله، آژیر خودروی پلیس و صدای وحشتناک کشیده شدن لاستیک های پراید بر آسفالت خیابان، فضای شهر را می شکافت که عملیات تعقیب و گریز پلیس و دزد پرایدسوار به بولوارامام علی(ع) کشید. پرایدسوار جوان به طور سرسام آوری از کنار خودروها عبور می کرد و مأموران برای حفظ جان دیگر شهروندان گاهی از شلیک گلوله خودداری می کردند.لحظات به تندی سپری می شد و گلوله ها در سپیده دم صبحگاهی به پراید سرقتی اصابت می کرد. راننده که برای فرار از چنگ قانون همچنان در صدمتری ویراژ می داد، ناگهان با پنچر شدن لاستیک ها، خودرو را در وسط صد متری رها کرد و با پای پیاده به زمین های کشاورزی اطراف گریخت اما مأموران به تعقیب خود ادامه دادند تا این که پس از شلیک ۴تیر هوایی، رمق فرار را از او گرفتند و این گونه «دزد پرایدسوار» در چنگ قانون گرفتار شد.گزارش خراسان حاکی است: در بازرسی از داخل پراید، تعداد زیادی لوازم داخلی خودروهای دیگر به همراه کارت های شناسایی، بانکی و … کشف و ضبط شد.
jpgfile_19542_575888_636310912130267070 این سارق جوان که «م. ج» نام دارد و چند سال از عمرش را به اتهام حمل موادمخدر در زندان سپری کرده است، پس از انتقال به کلانتری در دایره تجسس مورد بازجویی قرار گرفت و همدست دیگرش را به پلیس لو داد. این دزد حرفه ای گفت: لحظه ای که مورد ظن نیروهای انتظامی قرار گرفتم، همدستم نیز در کنارم بود اما با دیدن خودروی گشت پلیس از آن جا فرار کرد. مالک پراید نوک مدادی نیز که در پی تماس مأموران انتظامی خود را به کلانتری شهرک ناجا رسانده بود، با دیدن خودروی آبکش شده اش، گفت: خودرویم را در خیابان شهیدچراغچی پارک کرده بودم که صبح متوجه سرقت آن شدم. بنابراین گزارش، در حالی که مأموران تجسس مشغول بازجویی از متهم برای کشف سرقت های دیگر وی بودند، ناگهان مرد دیگری هراسان وارد کلانتری شد اما با دیدن بخشی از لوازم داخلی خودرویش، در جا میخکوب شد. این مرد که صبح متوجه سرقت پراید نقره ای رنگش شده بود، به مأموران تجسس گفت: این ضبط و پخش و برخی دیگر از ابزار و لوازم مربوط به پراید من است که دیشب از مقابل منزلم سرقت شده است. گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و کشف لوازم و کارت های متفاوت این احتمال قوت گرفت که سارق مذکور سرقت های دیگری نیز انجام داده است، بنابراین به دستور سرهنگ عزیزی (رئیس کلانتری شهرک ناجا)  بازجویی از سارق مذکور به شیوه فنی و تخصصی ادامه یافت. تحقیقات مقدماتی مأموران کلانتری شهرک ناجا نشان داد که سارق یاد شده، خودروهای پراید را در مناطق مختلف شهر سرقت و در چند کوچه بالاتر لوازم داخلی آن را در گوشه خیابان تلنبار می کند. او سپس با یک خودروی سرقتی دیگر سراغ لوازم مسروقه می رود و خودروی اوراق شده را نیز در گوشه خیابان رها می کند. این گونه بود که مأموران تجسس، پراید نقره ای را نیز در اطراف محل سرقت کشف کردند اما هنوز تعداد زیادی از لوازم سرقتی کشف شده از سارق، شناسایی نشده اند که تحقیقات در این باره با دستور فرمانده انتظامی مشهد همچنان ادامه دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا