مشهد

پرداخت سرمایه در گردش اولویت اصلی بانک‌ها است

مشهد| پرداخت سرمایه در گردش اولویت اصلی بانک‌ها است

ابراهیم ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مشکلات موجود که توسط بخش تولید بیان می‌شود واقعی است اما برخی از موضوعات موجود به علت مسائل روانی است ما هم اکنون شاهد این هستیم که واحدهایی که هیچ وابستگی به ارز ندارند هم قیمت کالاهای خود را بالا برده و یا از عرضه آنها خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند تأثیر بسیار زیادی داشته باشند خاطرنشان کرد: دیدگاه ما این است که آرامش  به حوزه صنعت برمی‌گردد ما تحریم‌هایی بالاتر از این را پشت سر گذاشته‌ایم و باید برای برطرف کردن مشکلات در کنار هم باشیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی فرسوده بودن ناوگان صنعتی استان را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و افزود: سال گذشته ما دستورالعملی داشتیم که در جهت بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی مساعدت داشته باشند و ما در سال گذشته جلسات خوبی داشتیم به هر حال سیستم بانکی باید در این حوزه همکاری داشته باشند اما بانک‌‌ها بیشتر راغب به پرداخت سرمایه در گردش هستند که بازگشت آن به سرعت اتفاق بیفتد.

ناصری تأکید کرد: امید می‌ر‌ود امسال بانک‌ها مساعدت کنند که تسهیلات بلندمدت به واحدها پرداخته شود و ما هم بتوانیم یارانه‌ای را از محل اعتبار ارتقای شاخص‌های اقتصادی استانی تأمین کنیم تا تسهیلات ارزان‌تری در اختیار صنعت‌گران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این زمینه تنها خلاء موجود همت بانک‌های استان بوده و آنها باید پای کار باشند تا برخی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد رفع شده و بتوانیم از میزان فشار وارد آمده بر روی دوش صنایع بکاهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =

دکمه بازگشت به بالا