مشهد

پروژه بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پروژه بیمارستان امداد و نجات جنوب در مراحل پایانی ساخت قراردارد و مقدمات تجهیز آن نیز آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید محمدحسین بحرینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در این راستا ۵۰۰ هزار متر مربع به مجموع فضا‌های جدید بهداشتی و درمانی افزوده شده و به همین میزان نیز بهسازی و بازسازی مراکز درمانی و بهداشتی انجام شده است.

وی بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع)، بیمارستان شهید هاشمی نژاد، بیمارستان کودکان اکبر، بیمارستان امداد و نجات جنوب و ساخت بیمارستان در شهرستان‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضا‌های درمانی در این دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در یک سال اخیر، علیرغم تمام چالش‌ها و مشکلات ایجاد شده در حوزه همه گیری ویروس کرونا، اما توسعه زیر ساخت‌های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان پیگیری شد و به اجرا در آمد به نحوی که در حال حاضر ۶۸ هزار متر مربع فضای بیمارستانی و درمانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهدنیز در خصوص بیمارستان امداد و نجات جنوب اظهار کرد: این بیمارستان با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع با کاربری امدادی و تروما در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و پوشش حوادث به ویژه در محور جنوب شهر مشهد ساخته شده است.

سید مهدی صداقت تصریح کرد: این بیمارستان در ۵ طبقه و ۲۰۰ تخت بستری و با هزینه‌ای حدود ۲۰۰میلیارد تومان بر اساس آخرین استاندارد‌های ملی ساخت و ساز زیر نظر مهندسین توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد باتمام خواهدرسید.

وی افزود: با راه اندازی این بیمارستان، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استاندارد‌های جهانی در چهار جهت کلانشهر مشهد برای سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر و مجاور تکمیل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا