مشهد

پیش‌بینی افزایش آلودگی هوای مشهد طی روزهای آینده

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد گفت: با توجه به تداوم پایداری هوا و کمبود بارش باران و برف در نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی می‎شود طی روزهای آینده آلودگی هوای شهر مشهد افزایش پیدا کند.

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی افزایش آلودگی هوای مشهد طی روزهای آینده

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا اسماعیلی اظهار کرد: از 23 تا 29 دی‌ماه امسال که در هفته هوای پاک قرار داشتیم، شهر مشهد یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 6 روز وضعیت سالم را تجربه کرد.

وی افزود: در این مدت بالاترین عدد شاخص کیفیت مربوط به روز سه‌شنبه با 114 AQI و کمترین آن در روزهای 23 و 27 دی‌ماه با 52 AQI گزارش شده است.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 309 روز گذشته که در این مدت هوای مشهد 38 روز کیفیت پاک، 242 روز سالم و 29 روز ناسالم را تجربه کرده است.

اسماعیلی همچنین به وضعیت هوای شهر مشهد در نیمه دوم امسال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 14 روز هوای پاک، 90 روز هوای سالم و 19 روز هوای ناسالم گزارش شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون آذرماه آلوده‌ترین ماه با 9 روز هوای ناسالم و تیر و مرداد هم بدون روز ناسالم بهترین کیفیت هوا را داشته‌اند.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد به رابطه کمبود بارش برف و باران و افزایش آلودگی هوای شهر اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به تداوم پایداری هوا انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها در روزهای آینده افزوده شود و احتمالا فردا یکشنبه 4 بهمن ماه هوای مشهد شرایط ناسالم را تجربه کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم تقاضا داریم گروه‌های حساس جامعه مانند کودکان، مادران باردار و بیماران قلبی و تنفسی در این روزها از منزل خارج نشوند و حتی‌المقدور کارهای خود را به روزهای بعدی موکول کنند.

وی همچنین گفت: شهروندان گرامی نیز در این روزها کمتر از خودروهای شخصی خود استفاده کنند تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا