مشهد

پیگیری مصوبه پروژه مشارکتی بهار (چهارراه لشکر)

پیگیری مصوبه پروژه مشارکتی بهار (چهارراه لشکر)
احداث این پروژه عظیم در 16 طبقه سبب تحرک بیشتر خیابان بهار برای توسعه بیشتر می‌شود که با اجرای این پروژه عظیم شاهد رونق بخشی بیشتر در این نقطه از شهر مشهد خواهیم بود.
پیگیری مصوبه پروژه مشارکتی بهار (چهارراه لشکر)

در این گزارش به آخرین وضعیت مصوبه پروژه مشارکتی بهار (چهارراه لشکر) پرداخته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، پروژه بهار در کنار ایستگاه خط یک قطار شهری مشهد در چهارراه لشکر احداث می‌شود که یکی از پهنه‌های تأکید شده طرح جامع برای بلندمرتبه‌سازی است.
خیابان بهار یکی از خیابان‌های اصلی مشهد دارای بافت فرسوده است که نیازمند تحرکی برای توسعه بیشتر است به‌طوری‌که وجه غالب خیابان بهار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که یکی از راه‌های نوسازی این خیابان مشارکت گرفتن از سرمایه‌گذاران است.
بر همین اساس شورای اسلامی شهر مشهد پروژه مشارکتی بهار را به تصویب رسانید که اصل این مصوبه به‌قرار زیر است:
ماده‌واحده- به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود سرمایه‌گذار پروژه‌ مشارکتی بهار را در زمینی به مساحت 2978.47 مترمربع واقع در بولوار بهار (چهارراه لشکر) با مساحت کل زیربنای 38720 مترمربع و مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل 1/168/936/000/000 ریال بر اساس قرارداد مشارکت و به شرح جداول و مدارک ضمیمه (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) از طریق فراخوان انتخاب نماید.
برای پروژه بهار کاربری‌های تجاری 7249 مترمربع، دفتر کار 16239 مترمربع، پارکینگ 13389 مترمربع، فرهنگی هزار مترمربع، سایر مشاعات 842 مترمربع و به‌طورکلی با جمع زیربنا 38720 تعریف‌شده است.
تبصره 1 – سهم شهرداری در این پروژه مشارکتی حداقل معادل 74.56 درصد و سهم سرمایه‌گذار حداکثر معادل 26.43 درصد از ارزش کل پروژه تعیین گردید. با این‌وجود میزان سهم الشرکه شهرداری در فراخوان، مطابق با بالاترین درصد پیشنهادی تعیین و پروژه به سرمایه‌گذار پیشنهادکننده مطابق قرارداد ممهور شده توسط شورای اسلامی شهر واگذار می‌گردد.
تبصره 2 – درصورتی‌که برای پروژه پس از فراخوان، متقاضی وجود نداشته باشد، شهرداری مجاز است پروژه را از طریق مشارکت بر اساس مصوبه شماره 4/93/2697/ش – 1393/03/22 شورای شهر در خصوص دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی فرآیند سرمایه‌گذاری و مشارکت اقدام نماید.
تبصره 3 – شهرداری موظف است مسایل ترافیکی پروژه ازجمله بارگذاری با توجه به عرض معبر، نحوه ورود و خروج و میزان فضای موردنیاز پارکینگ را رعایت نماید.
تبصره 4 – بدیهی است شهرداری موظف به اجرای مصوبه 4/93/5419/ش – 1393/05/29 شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اختیارات شهرداری در تغییر سهم الشرکه طرفین در قراردادهای مشارکتی و سرمایه‌گذاری است.
تبصره 5 – با توجه به اینکه محل این پروژه به لحاظ ترافیکی، سایه‌اندازی، دسترسی‌ها و طراحی شهری دارای شرایط خاصی است، شهرداری مشهد مقدس موظف است قبل از هرگونه شروع عملیات اجرایی در این پروژه، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون ماده 5 اقدام نماید.
تبصره 6 – شهرداری موظف است بحث‌های مشرفیت، ترافیک و فضای سبز را مطابق مصوبات شورا ازجمله مصوبه شماره 4/93/7609/ش مورخ 93/07/08 رعایت نماید.
برای پیگیری از آخرین وضعیت پروژه بهار مصاحبه ای با رشید صحابی ترتیب دادیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، اظهار کرد: پروژه بهار در حاشیه خیابان‌های 40 و 45 متری قرار داشته و دسترسی مناسبی به فرودگاه، بزرگراه کلانتری و پایانه مسافربری و ایستگاه قطار شهری دارد.
مدیر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: پلاک‌های درشت‌دانه زیادی در خیابان بهار وجود دارد که احداث این پروژه باعث ایجاد انگیزه برای ورود سایر مالکان به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ می‌شود.
صحابی بیان کرد: پارکینگ مازاد زیادی برای این پروژه در نظر گرفته‌شده و واقع‌شدن پروژه در کنار ایستگاه قطار شهری، باعث کاهش استفاده از خودروهای شخصی می‌شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه نیز گفت: مصوبه آن از طریق شورای اسلامی شهر مشهد اخذشده اما یکی از اراضی این آن زمین ورزشی متعلق به آموزش‌وپرورش بوده که جلسه‌ای با مدیرکل آموزش‌وپرورش برگزار کردیم که بعد از به نتیجه رسیدن این پروژه آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.
علی‌اصغر نخعی راد، رییس کمیسیون امور اقتصادی‏، سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص این پروژه اظهار کرد: پروژه مشارکتی بهار در 16 طبقه و در زمینی به مساحت حدود 3هزار مترمربع در نبش چهارراه لشگر و کنار ایستگاه خط یک قطار شهری مشهد با مساحت کل زیربنای 8 هزار و 720 مترمربع احداث می‌شود.
وی افزود: روند قانونی این پروژه در حال انجام است و با حل مباحث آن با سرعت به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: پروژه بهار واقع دریکی از مهم‌ترین چهارراه‌های مهم و پرترافیک شهر مشهد است که بر همین اساس یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر احداث پارکینگ برای این پروژه بود و برهمین اساس بیش از 13 هزار مترمربع برای این پروژه پارکینگ تعریف‌شده است.
احداث این پروژه عظیم در 16 طبقه سبب تحرک بیشتر خیابان بهار برای توسعه بیشتر می‌شود که با اجرای این پروژه عظیم شاهد رونق بخشی بیشتر در این نقطه از شهر مشهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا