مشهد

چاپ ۱۸ هزار عنوان کتاب دستاورد مهم مدیرکل سابق ارشاد خراسان رضوی بود

مشهد|چاپ 18 هزار عنوان کتاب دستاورد مهم مدیرکل سابق ارشاد خراسان رضوی بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سید جواد حسینی عصرروز سیزده خرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به‌طور کلی کار در عرصه‌های دولتی سخت شده است زیرا اهدافی برای سازمان‌ها برمی‌شمارند که با عده و عُده‌ای که به آنها می‌دهند تطابق ندارد؛ مثلا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهشت برینی را برای تعلیم و تربیت متصور شده که با توجه به امکانات، تحقق آن دشوار است.

وی افزود: در عرصه فرهنگ، این کار سخت‌تر است زیرا عرصه زیربنایی است، موضوعات بسیار و پیچیده‌ای دربرمی‌گیرد به طوری که کارگروهی در استانداری نداریم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو آن نباشد، همچنین حوزه‌ای بسیار حساس است زیرا هرکس برداشت ذهنی خود از عرصه فرهنگ و هنر حق می‌داند و بدون توجه به ظرفیت‌های قانونی می‌خواهد آن برداشت محقق شود.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:  این کار سخت در خراسان سخت‌تر است اما با این وجود، آقای سرابی از این عرصه زیربنایی و فضای حساس نگرشی به حوزه فرهنگ و هنری به سلامت گذشت و دستاوردهای بسیاری به دست آورد به طوری که ۱۸ هزار عنوان چاپ کتاب در دوره ایشان منتشر شده است.

حسینی تصریح کرد: در جریان مشهد ۲۰۱۷ به همراه آقای سرابی به آیسسکو رفته و در آنجا ۱۲ نشست با مدیران کل این سازمان و  نشست مشترکی با دبیرکل آیسسکو داشتیم که در آنجا اذعان داشتند برنامه‌هایی که در راستای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام طراحی و اجرا شده است تاکنون در هیچکدام از پایتخت‌های فرهنگ اسلامی که توسط آیسسکو انتخاب شده، انجام نشده است و این امر بدون ریالی اعتبار  صورت گرفت.

وی درباره انتصاب جعفر مروارید به سمت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ایشان را استادی اندیشمند از خانواده‌ای اصیل و فردی علاقه‌مند، اهل تعامل، انعطاف و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای فرهنگ و هنر میدانم و امیدوارم این امر در عرصه عمل تحقق یابد.

در ادامه لطفی نماینده جامعه هنرمندان خراسان رضوی درباره خدمات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مشکل‌ترین مدیریت‌ها شاید مدیریت فرهنگی باشد چون در آن واحد مدیر با تعدادی از کارمندان با انضباط خاص خو  و از طرف دیگر هنرمندان که دنیای مخصوص به خود را دارند سروکار دارد. آقای سرابی در دوره مدیریت  خود هنرمندان و عشق آن هارا درک کرد امیدوارم زمانی که آقای مروارید نیز برای خدمت در مقامات بالاتر مشهد را ترک می‌کنند به همین اندازه مردم‌ دوستشان بدارند.

علمی نماینده جامعه قرآنی خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌ها و دستاوردهای سعید سرابی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دوره مدیریت خود اظهار داشت: حُسن فاعلی ایشان این است که از یک خانواده اصیل و قرآنی هستند و حسن فعلی ایشان بر اساس مسئولیتی که داشتند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ایشان در بخش قرآنی تلاش‌های شبانه روزی و خدمات ارزنده  در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های قرآن، کمک به موسسات قرآنی، رسیدگی به امور پیشکسوتان و استادان بزرگ تدریس قرآن، نخبه پروری و غیره داشتند.

‌در ادامه این مراسم ضمن قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و کارمندان اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سید سعید سرابی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تقدیر  و جعفر مروارید به عنوان مدیر کل جدید این نهاد منصوب شد.

سید سعید سرابی به عنوان مدیر‌کل مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا