خراسان

چرخه مالی کشور باید در مسیر استاندارد باشد

نیره پیروزبخت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: چرخه مالی کشور باید در مسیر استاندارد باشد و باید در جهت رشد کشور در همه حوزه‌های تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، نیره پیروزبخت دیشب در حاشیه مراسم روز ملی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چرخه مالی کشور باید در مسیر استاندارد حرکت کند و این چرخه باید در تمامی زمینه‌ها که شامل صنعتی، تفریحی، تولیدی، صادراتی و غیره بوده باشد.

وی افزود: در شورای عالی استاندارد توجه ویژه‌ای به موضوع کیفیت محصولات تولیدی شده و باید در برنامه ششم توسعه به این موضوع به صورت ویژه توجه شود که در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخشی از بندهای آن به این موضوع توجه شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان از علامت استاندارد گفت: در بحث جعل نشان استاندارد پرونده‌های قضایی زیادی طی 5 سال گذشته در سطح کشور تشکل شد که به مقام قضایی ارجاع داده شد و با متخلفان طبق قانون برخورد شد زیرا سبب عدم اعتماد مردم شده بودند و خوشبختانه برخوردهای محکم و قانونی ثمربخش بوده و طی یکسال اخیر کمتر شاهد این سودجویی بوده‌ایم.

پیروزبخت با تقدیر از همه دستگاه‌هایی که حضور فعال و پر کار دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه استاندارد باید به دو مسئولیت انسانی و وجدانی توجه کرد تا با مدنظر قرار دادن این دو مهم محصول سالم و استاندارد را در اختیار مردم بگذاریم.

وی افزود: باید در استاندارد بودن کالاهای صادراتی دقت‌نظر بیشتری داشته باشیم و به 2 موضوع استاندارد بودن و حلال بودن محصول توجه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا صادرکننده آن محصول یک کشور اسلامی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه نشان ملی استاندارد ایران در سطح جهان دارای اعتباری ویژه است، گفت: این افتخار به دست آمده حاصل تلاش جمعی بوده که در رسیدن به این موفقیت تمامی مجموعه‌ها به بخش دولتی و خصوصی و تولیدکنندگان کالاهای داخلی نقش‌آفرین هستند.

پیروزبخت در پایان با اشاره به برگزاری اجلاسیه استاندارد گروه خاور نزدیک در اسفندماه امسال گفت: مدیریت این اجلاسیه بر عهده ایران است که میزبان آن ایران یا ایتالیا خواهند بود و در این اجلاسیه 160 نماینده از 18 کشور منطقه حاضر هستند.

وی در پایان افزود: در بحث حلال مذاکرات و بررسی‌هایی از سال گذشته داشته‌ایم تا در بازارهای جهانی رشد کنیم و 2500 میلیارد دلار سهم حلال در جهان است و باید به گونه‌ای تلاش کنیم که ایران سهم ویژه‌ای از این مبلغ را داشته باشد و ایران در اسمیک کشورهای عضو شده قرار دارد و اکنون عضو هیئت مدیره و مجمع آن نیز هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا