مشهد

“چهارشنبه‌های امام رضایی”؛ پیوند با حرم شمس‌الشموس از راه دور

طرح چهارشنبه‌های امام رضایی به ویژه در شرایط شیوع کرونا که امکان حضور دلدادگان امام رئوف (ع) از اقصی نقاط کشور در حرم وجود ندارد سبب حفظ ارتباط قلبی مردم با امامشان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، طرح چهارشنبه‌های امام رضایی به ویژه در شرایط شیوع کرونا که امکان حضور دلدادگان امام رئوف (ع) از اقصی نقاط کشور در حرم وجود ندارد سبب حفظ ارتباط قلبی مردم با امامشان می‌شود.

این طرح به ویژه در شرایط شیوع کرونا که امکان حضور دلدادگان امام رئوف(ع) از اقصی نقاط کشور در حرم وجود ندارد سبب می‌شود که بتوانند از راه دور زائر علی بن موسی الرضا(ع) باشند و این ارتباط قلبی بین مردم و امام(ع) برقرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس؛ خطیب حرم رضوی این طرح را یک اقدام مثبت جهت همدلی و ارتباط قلبی مردم از اقصی نقاط کشور با امام رضا(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که حرکت به سمت امام معصوم(ع) در زیارت موضوعیت دارد، اما وقتی شرایط برای فرد جهت حضور در حرم و زیارت از نزدیک مهیا نیست نباید این بهانه شود و ارتباط خود را با امام معصوم قطع کرد.

وی افزود: روایت است در روز اربعین در حرم امام حسین(ع) حضور فیزیکی داشته باشیم، اما اگر برای عده‌ای این امر مهیا نیست همین که با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کند ثواب زائر سید الشهداء(ع) را کسب کرده است و حتی روایت داریم که اگر کسی شرایط زیارت امام حسین(ع) را از نزدیک ندارد به پشت بام خانه خود برود و رو به آسمان سلام به حضرت دهد ثواب زیارت امام حسین(ع) را به دست آورده است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اما چنانچه شرایط برای زیارت حضوری فراهم شد نباید این شرایط کرونا سبب شود که زیارت از راه دور تبدیل به عادت شود چرا که همانطور که عرض کردم زیارت حضوری ائمه(ع) چنانچه شرایط برای زائر فراهم شود موضوعیت دارد و مشهدی‌ها می‌توانند در صحن‌ها حتی از پشت درب‌های بسته در حرم حضور پیدا کرده و آقا علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت کند.

وی عنوان داشت: کسی که صرفا اعتقاد به زیارت از راه نزدیک دارد و تصور دارد از راه دور نمی‌تواند با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کند در حقیقت به زنده بودن ائمه اطهار(ع) اعتقادی ندارد. امامان معصوم(ع) ما حجت خدا روی زمین و ناظر به همه افکار و رفتار و کردار ما هستند و اگر شما حرفی در دل دارید امام نسبت به آن آگاه است و از هر جایی سلام دهید سلام شما بی پاسخ نخواهد ماند.

عزیزی ادامه داد: درست است که ائمه ما به شهادت رسیده‌اند و در این دنیا حضور فیزیکی ندارند اما این بدان معنا نیست که نسبت به اعمال ما آگاه نیستند. پس از شهادت حضرت رضا(ع) اباصلت به مدت یکسال در زندان بود. وی در دل به حضرت جواد(ع) متوسل شد و به محض توسل؛ حضرت(ع) در زندان مامون حاضر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا