مشهد

چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی در مشهد آغاز شد‌

رضا منصوری

فرماندار مشهدمقدس گفت: چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی در مشهد آغاز شد.

 رضا منصوری ظهر امروز در چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی که در محل برج سپهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شده و ده‌ها برنامه جامع، متنوع و حائز اهمیت به این مناسبت در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس یکی از آن برنامه‌ها است که با حضور جوانانی از 38 ملیت اسلامی برگزار می‌شود. این جوانان آینده‌سازان، شخصیت‌های دیپلماتیک و مدیران آینده کشورهای خود هستند و امیدوارم از تجربیات خوب و همفکری‌های موثر در این اجلاس بهره‌مند شوند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه حدود 300 هزار نفر از مهاجران افغانستانی در مشهد حضور دارند، گفت: تقریباٌ نیمی از این مهاجران فاقد کارت شناسایی مهاجران هستند اما به دلیل همجواری و برادری  دینی، مردم ما آن‌ها را پذیرفتند، از امکانات شهر برخوردار هستند و زندگی خوبی در کنار برادران دینی خود دارند که  طبیعتاٌ مشهد به‌عنوان شعر حضرت ثامن‌الحجج‌(ع) باید این چنین باشد.

منصوری افزود: فرودگاه بین المللی، خطوط ریلی، مراکز آموزش عالی در سطح بین‌المللی، تجاری و تفریحی، ییلاقات با صفا وغیره از دیگر امتیازات شهر مشهد است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه باید به تقویت نکات مشترک بین مسلمانان پرداخت، گفت: همه ما می‌دانیم که مفتخر هستیم که پیرو کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی هستیم و آن‌ها که علیه جهان اسلام دست به توطئه می‌زنند، می‌دانند اگر مسلمانان متحد، همگان و با وحدت حرکت کنند بساط شیطان و پیروان شیطان برچیده خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از نتایج اقداماتی نظیر این اجلاس‌‌ها شاهد یک جهان اسلام با وحدت و همدلی بی نظیر باشیم.

در ادامه هادی قاسم‌پور رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اظهار داشت: یکی از برکات عمده‌ای که این اجلاس به‌همراه دارد، به‌منصه ظهور رساندن نقش جوانان در امور بین‌الملل و مشارکت‌های بین‌المللی است که توسط جوانان کشورهای اسلامی این امر مهم در حال تحقق یافتن است.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به جوانان کشورهای دنیا است گفت: این چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی است که شهرداری مشهد با همکاری و مشارکت مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی در انتخاب موضوعات پنل و غیره  مشارکت به عمل آمده تا با تعامل خوب و صمیمانه کار را جلو ببریم.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هدف همه ما همبستگی اسلامی و وحدت بین کشورهای اسلامی به‌ویژه جوانان است تا بتوانیم بر اساس مشترکات موجود به اهداف اساسی قرآن کریم دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا