مد و لباس

چگونه مانند یک مدیر واقعی لباس بپوشیم (۲۱ آموزش)

Mens-Business-Suit-2

چگونه همانند مدیران لباس بپوشیم؟ مدیران و رئیسان چگونه لباس می پوشند؟ خیلی ها می گویند رئیس شدن خرج دارد، و راست هم می گویند. اگر می خواهید مدیر یا رئیس شوید باید بدانید مدیر شدن فعالیتی مادام العمر است و باید به طور مداوم وضعیت ظاهری خود را بهتر کنید. البته این کار هزینه و زمان هم نیاز دارد که البته ارزشش را دارد. چون شما می خواهید شکل رئیس شرکت های بزرگ بشوید. وقتی یک رئیس یا مدیر وارد اتاق شود همان لحظه از روی ظاهر او می توان تشخیص داد که او مدیر است. البته لباس و وضعیت ظاهری مدیران شکل خاصی ندارد ولی مطمئنن در یک چهارچوب خاصی قرار می گیرد.

 حال به سراغ پوشش رسمی رفته ایم و تمام مواردی که یک فرد در شرایط رسمی همچون مدیریت یا ریاست باید در مورد ظاهر خود رعایت کند را مرور می کنیم.

۱تناسب اندام خود را حفظ کنید

 

اکثر مدیران ۵۰۰ شرکت برتر دنیا در وضعیت بدنی مناسبی قرار دارند.  آنها یا در دوی ماراتون شرکت می کنند و یا وزنه می زنند یا حد اقل همه روزه تایم مشخصی را به فعالیت بدنی اختصاص می دهند. فرقی هم ندارد. رئیس شدن نیازمند تلاش است و جوانب فیزیکی به اندازه ی جوانب ذهنی مهم هستند. چنانچه فیزیک بدنی شما به دلیل رژیم غذایی نامناسب و یا عدم فعالیت بدنی دچار مشکل شده است بهتر است زود تر اقدام به اصلاح ان کنید.

۲صورت خود را اصلاح کنید

 

باز هم باید گفت که اکثر مدیران عامل شرکت های برتر دنیا صورت اصلاح کرده دارند هر چند در برخی کشور ها همچون کشور عزیزمان ممکن است شرایط در پست های مختلف متفاوت باشد. و هرچند این روزها ریشهای بلند و یا ته ریش مد شده است. اگر می خواهید شکل رئیس ها باشید باید بدانید این مدل ریش ایده ی خوبی نیست. برای بالا رفتن از پله های مدیریت باید در صورت خود ریش کمتری داشته باشید. ریش هم می خواهید داشته باشید به صورت اصلاح شده و ریش مرتبی داشته باشید نه بلند و نا منظم.

۳اتو کشیده راه بروید

بسیاری از مواقع زبان بدن رساتر از زبان شفاهی با آدم سخن می گوید. زبان بدن بر ذهنیتی که دیگران از آدم می سازند تاثیر می گذارد و در عین حال احساسات فرد را نسبت به اعتماد به نفس و قدرت تغییر می دهد. وقتی وارد اتاقی می شوید سرتان را بالا بگیرید و شق و رق بیایید داخل. به همه نشان دهید که آدم با اعتماد به نفس بالایی هستید. اعتماد به نفس، تبحر، قدرت و مهارت باید علاوه بر اعمال در رفتار هم تجلی پیدا کند.

۴صاف بنشینید

 

صاف نشستن و مناسب نگه داشتن وضعیت بدن در حالت نشسته کار آسانی نیست. برای همین هم هست که وقتی در طبیعت با خرس مواجه می شویم باید صاف و شق و رق بایستیم.  طبق مطالعاتی که انجام شده صاف نشستن آدم را شادتر می کند و اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد و ما را در برابر ریسک مقاوم تر می کند. شما هم در بین مدیران برتر دنیا همچین وضعیتی را بار ها مشاهده کرده اید.

۵لباس های سایز بدنتان بپوشید

آدم های قدرتمند همیشه لباس های فیت بدنشان می پوشند نه لباس هایی که بر تنشان زار بزند. یکی از آسان ترین کارهایی که می توانید برای ضایع شدن تیپ خود بکنید این است که لباس هایی بر تن کنید که بر تنتان بزرگ یا کوچک تر است. همانطور که گفتیم حواستان باشد این زار زدن هم لزوما به معنای گشاد بودن نیست بلکه لباس های خیلی تنگ و چسبان هم بر تن آدم زار می زنند. ممکن است هیکل ورزشکاری خوبی هم داشته باشید اما اگر آن را زیر تی شرت گشادی پنهان کنید هیچکس آن را نمی بیند. پیشنهاد می شود که به جای خرید لباس آماده اقدام به تهیه لباسی که کنید که برای شما ساخته و دوخته شده است.

 

۶کت و شلوار بپوشید

 

اگر می خواهید مدیر یا رئیس باشید باید لباس رئیس ها را هم بپوشید و این به معنای این است که در کمد جنابعالی باید حد اقل یک دست کت و شلوار شیک وجود داشته باشد. این یک دست کت و شلوار برای مناسبات هایی که قرار است خودی نشان بدهید خوب است. فقط حواستان را جمع کنید: گفتم کت و شلوار شیک و جذاب نه مدل بیست سال پیش یا بیست سال آینده!

۷کراوات

کراوات هم برای متفاوت بودن و به شمایل رئیس ها در آمدن خیلی خوب است. برای کراوات بستن لازم نیست یک دست کت و شلوار کامل هم بپوشید. در روزهای عادی از این کراوات های باریک ببندید و آن را فقط با پیراهن و شلوار همراهی کنید. اگر هم واقعا می خواهید با دیگران متفاوت باشید پاپیون را پیشنهاد می کنم.

 

۸کفش مناسب لباس مدیران بپوشید

 

کفش ها هم اغلب مواقع از اولین چیزها هستند که توجه آدم را جلب می کنند.  اگر می خواهید رهبر و رئیس بشید باید کفش های مناسب و جذاب و شیک داشته باشید. این جزئی از لباس مدیریت است. کفش های مجلسی براق را به شما پیشنهاد می کنیم.  برای مناسبت های خاص هم که می خواهید در آنها با بقیه متفاوت باشید کفش قهوه ای ایده ی خوبی است.

۹کیف پول

درست است که این روزها پول کاغذی انگار دارد از دور خارج می شود اما بالخره کارت اعتباری جای آن را می گیرد. یک کیف پول چرمی و خوب برای نگه داشتن اسکناس، کارت های اعتباری مختلف، کارت های شناسایی و … داشته باشید. مثلا در رستوران با کسی قرار گذاشته اید و می خواهید در مورد معامله ی مهمی مذاکره کنید. حالا نهار تمام شده و می خواهید پولش را حساب کنید. کیف پول رنگ و رو رفته ی ده سال پیشتان را می خواهید به رخ مشتری بکشید؟!

۱۰کارت ویزیت داشته باشید

وقتی رهبری یا مدیریت یک شرکت را بر عهده دارید مهم است که کارت بیزنس داشته باشید. البته این روزها با وجود شبکه های اجتماعی که معرف آدم هستند گویی نیازی به کارت بیزنس نیست اما وجود این نوع کارت ها یک شخصیت کلاسیک و متفاوت برای آدم به حساب می آیند. پس ایده ی بدی نیستند. و شاید جزئی از لباس مدیریت.

۱۱آیفون داشته باشید

رئیس ها – البته نه همه ی آنها – تلفن هوشمند دارند ،  چرا که آنها می خواهند ایمیل بدهند و ایمیل بخوانند، صفحات وب را مرور کنند و شبکه های اجتماعی را برای مصارف تجاری و کاری رصد نمایند. پس داشتن یک تلفن هوشمند، حالا از هر نوع و مدل، ایده ی خوبی برای رئیس شدن است. اما چرا ایفون و اپل؟ خب جواب درست حسابی برای آن نداریم. شاید تمام این موضوع به بحث برندینگ و لباسی است که این برند بر تن کرده است.

۱۲مک بوک ایر داشته باشید

وقتی که اداره ی شرکت یا سازمانی را بر عهده دارید همیشه نیازنمد به یک کامپیوتر هستید. خیلی از مدیران عامل و رئیسان شرکت ها مکبوک ایر را انتخاب می کنند چرا که نه تنها وزن سبکی دارد و کارهای کامپیوتری را با سرعت بالایی انجام می دهد بلکه خیلی شیک و مدرن است. اگر در بالا انتخاب شما آیفون است ارتباط تنگا تنگی هم بین گجت های شما که از یک برند است برقرار خواهد شد.

۱۳یک ساعت جذاب به دست کنید

 

تا بحال چند دفعه افراد موفق و ثروتمند را با ساعت های عادی دیده اید؟ البته نباید یادتان برود که معمولا آدم های معروف ساعت های گران دارند تا افراد میلیونر و پولدار. یک نمونه اش بیل گیتس است که ساعت او ده دلار ارزش دارد. ولی هستند افراد موفقی که ساعت گرانی هم دارند. پس اگر شما هم می خواهید شل آنها بشوید این ایده را امتحان کنید. ساعت رسمی جزء لاینفک لباس مدیریت و ریاست است.

۱۴روی میز خود ماگ داشته باشید

یک ماگ (فنجان بزرگ) منحصر به فرد با آرم یا تصویر متفاوت روی میز خود بگذارید. این ماگ هویت سازمان یا شرکت شما را می تواند به نمایش بگذارد. یک تناسب بین لباس مدیران و رنگ ماگ هم خالی از لطف نیست.

۱۵ماژیک و خودکار همراه داشته باشید

اغلب افراد وقتی بیرون هستند خودکار همراه دارند تا از آن برای یادداشت برداری و امضای قرارداد و سند استفاده کنند. اغلب مواقع از خودکارهای شیک استفاده می کنند نه خودکارهای دم دستی ارزان. شما هم برای به شکل رئیس و مدیر ها در آمدن از این ایده استفاده کنید.

۱۶از سررسید های جلد چرمی استفاده کنید

اکثر مدیران اوایل کارشان که در شرکت بزرگی کار می کنند که تماما افراد رده بالایی سازمان هستند سررسیدهای چرمی دارند. آنها این سررسیدها را حمل می کنند تا در آن یادداشت نویسی کنند و لیست کارهایی که باید انجام دهند را بنویسند.

۱۷کیف لپ تاپ داشته باشید

اگر شما کاربران هاو کن یو می خواهید مکبوک ایر داشته باشید باید کیف حمل آن را هم داشته باشید. یک کیف چرمی و شیک برای مکبوک ایر یا لپ تاپ خود بخرید. اگر لپ تاپ را در یک کیف چرمی و بیزنسی قرار دهید نه یک کوله پشتی، همه می دانند که شما دارید از ان برای بیزنس استفاده می کنید نه مقاصد شخصی و درسی. گجت ها حال جزئی از لباس مدیران است.

۱۸کیف چرمی همراه داشته باشید

دیگر این روزها کیف های مکبوک ایر و لپ تاپ دارند جای این کیف چرمی ها را می گیرند. اما این کیف های کلاسیک چرم هنوز هم آدم را شکل مدیران و رئیس ها می کنند. وقتی با یک کیف چرم وارد اتاقی شوید همه خواهند فهمید که آمده اید تا بیزنس کنید.

۱۹ساک و چمدان داشته باشید (لباس مدیران)

 

رهبران مدیران و رئیسان همیشه در حال سفر هستند چرا که نماد شرکت و سازمانی که اداره ی آن را بر عهده دارند می باشند. بسیاری از مواقع هم وقتی سفر کاری می روند با خود چمدان کوچکی را می برند.  داشتن چمدان به این معنی است که شما سفر می کنید و جاهای دیگر به شما نیاز دارند.

۲۰مجله در دفتر کار خود داشته باشید

مجلات متنوعی در زمینه ی موفقیت و تجارت وجود دارند که شما می توانید آنها را روی میز کاری و میز پذیرایی از مهمان در دفتر کار خود قرار دهید.

۲۱دفتر کار برای ریاست داشته باشید

همه ی اینها نیازمند دفتر کار برای ریاست هم هست. بسیاری از مدیران عامل سازمان های بزرگ بسته به نوع صنعتی که در آن قرار دارند دارای دفاتر جمع و جور هستند که با مبلمان چوبی زینت گرفته اند. بنابراین نهایت تلاش خود را انجام دهید تا محیط کاری خودرا جمع و جو و تمیز نگه داریدو آیتم هایی را در آن دفتر قرار دهید که هویت شما را به دیگران نشان دهد و به آنها بگوید که چرا رئیس این سازمان یا شرکت هستید.

منبع : هاو کن یو

link canal 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا