مشهد

کاهش بار ترافیک مشهد در گرو ارتقاء فرهنگ شهروندی/ ایمن‌سازی تردد عابران پیاده کلید خورد

رئیس پلیس راهور خراسان‌‌رضوی کاهش بار ترافیکی درون شهری مشهد را در گرو ارتقاء فرهنگ شهروندی دانست.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به انتخاب تقاطع‌هایی که هم‌اکنون فعالیت عمرانی برای تغییر آن‌ها به نفع عابران پیاده در حال اجرا است، اظهار داشت: انتخاب چهارراه‌هایی که مدیریت شهری هم‌اکنون درحال مناسب‌ سازی آنها برای عبور عابران پیاده است با نظر و مشورت پلیس راهور انتخاب شده‌اند.

وی تاکید کرد: متر و معیار ما و شهرداری برای اجرای کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده در این‌تقاطع‌ها علاوه بر میزان تلفات و تصادفات عابران، تردد خودرو و عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: در واقع این ‌چهارراه‌ها بیشترین تردد خودرو و عابر پیاده را در مقایسه با دیگر تقاطع‌ها دارند و به ‌همین‌ دلیل برای اجرای این‌ طرح انتخاب شده‌اند.

دهنوی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی و آشکارسازی محل عبور عابران پیاده در تقاطع‌ها تأثیر مثبتی در افزایش رعایت حقوق عابران پیاده توسط خودروها خواهد داشت، از اتمام کارِ عمرانی در چهارراه‌های منتخب تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: براساس متر و معیاری که گفته شد و بعد از کارِ کارشناسی، این پروژه در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد.

وی افزود: این کلان‌پروژه از سال گذشته و با هدف ایمن‌سازی تردد عابران پیاده در مشهد کلید خورد و در جریان آن، وضعیت برخی از چهارراه‌های شهر با اصلاح هندسی، آشکار و برجسته‌سازی خطوط عابرپیاده و… به نفع عابران پیاده تغییر کرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای طرح تقدم عابر پیاده تأثیر شایان‌ توجهی در کاهش تصادفات و صدمه دیدن عابران پیاده خواهد داشت، گفت: هدف کلان‌پروژه تقدم عابر پیاده ارتقای عبور و مرور و انضباط ترافیکی و اجتماعی است؛ در جریان این‌طرح می‌خواهیم مسئله فرهنگ احترام به حق و حقوق عابر پیاده برای کسانی که پشت فرمان خودرو نشسته‌اند به‌طور کامل تفهیم شود و حداقل در پشت چراغ قرمز به حریم عبور و خط عابر پیاده تجاوز نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا