خراسان

کاهش چشمگیر آمار حوادث نوروزی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: کاهش چشمگیر آمار حوادث نوروزی در خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال آمار حوادث و اعزام نیروی امدادگر و نجاتگر و خودروی امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سید مجتبی احمدی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح هلال بهشت تا شب گذشته (پایان دور نخست سفرهای نوروزی) وقوع 55 حادثه در جاده‌های خراسان رضوی به شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر گزارش شد که در این حوادث 200 حادثه دیده، 117 مصدوم، 52 مصدوم انتقالی، 10 مصدوم سرپایی و 2 فوتی داشتیم که اقدامات لازم توسط 188 نیروی عملیاتی با 64 خودروی امدادی صورت پذیرفت.

وی افزود: در همین مدت یگان امداد هوایی 15 سورتی پرواز با 24 نفر روز کادر پرواز و 12 نفر روز نجاتگر پرواز در محورهای مواصلاتی مشهد – باغچه – نیشابور- سبزوار – کاهک مأموریت‌های پروازی خود را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار سال گذشته در مدت مشابه امسال، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی و در مدت مشابه سال گذشته 104 حادثه به وقوع پیوست که در این حوادث نیز 521 حادثه دیده، 308 مصدوم، 127 مصدوم انتقالی، 73 مصدوم سرپایی و 10 فوتی داشتیم که اقدامات لازم توسط 354 نیروی عملیاتی با 124 خودروی امدادی صورت پذیرفت.

احمدی تصریح کرد: آمار حوادث و اعزام نیروی امدادگر و نجاتگر و خودروی امداد و نجات هم با کاهش چشمگیری همراه بوده که این کاهش‌ها شامل 47.1 درصد در حادثه، 61.6 درصد در حادثه‌دیدگان، 62 درصد در مصدومان، 59 درصد در مصدومان انتقالی، 86.3 در مصدومان سرپایی، 80 درصد در فوتی‌ها، 46.8 در اعزام نیروهای عملیاتی و 48.3 در اعزام خودروهای عملیاتی بوده است.

وی تأکید کرد: در این مدت 40 حادثه جاده‌ای در خراسان رضوی به وقوع پیوست که شامل 20 مورد برخورد، 18 مورد واژگونی و دو مورد انحراف بوده است، همچنین 15 مورد دیگر هم شامل مراجعات حضوری مسافران نوروزی به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با آمار شهرستان‌های حادثه‌خیز استان، بیان کرد: در همین مدت آمار حوادث شهرستان‌های حادثه‌خیز خراسان رضوی هم شامل 13 مورد در مشهد، هفت مورد در قوچان، شش مورد در تربت حیدریه، شش مورد در سبزوار، چهار مورد در بردسکن، سه مورد در نیشابور، سه مورد در خواف، دو مورد در تربت جام، دو مورد در جوین، دو مورد در درگز، دو مورد در کاشمر، یک مورد در رشتخوار، یک مورد در فریمان، یک مورد در بجستان، یک مورد در سرخس و یک مورد در تایباد بوده است.

احمدی گفت: در 24 ساعت اخیر هشت حادثه در سطح استان به ثبت رسید و از این تعداد حادثه چهار مورد در مشهد، دو مورد در سبزوار، یک مورد در تایباد و یک مورد در قوچان ثبت شد که شامل پنج مورد حادثه جاده‌ای، دو مورد خدمات حضوری و یک مورد سیل و آبگرفتگی بوده است که در این موارد 42 حادثه دیده، 15 مصدوم و هشت مصدوم انتقالی داشتیم که خدمات لازم توسط 267 نیروی عملیاتی با 46 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس، 34 خودروی کمک‌دار سبک، 17 خودروی نجات و یک بالگرد ارائه شد و در همین مدت یگان امداد هوایی سه سورتی پرواز با پنج نفر روز کادر پرواز و سه نفر روز نجاتگر پرواز در محورهای مواصلاتی مشهد ـ‌ سبزوار ـ مشهد مأموریت‌های پروازی خود را انجام دادند.

وی افزود: در همین مدت آمار حوادث شهرستان‌های حادثه‌خیز استان هم شامل چهار مورد در مشهد، دو مورد در سبزوار، یک مورد در تایباد و یک مورد در قوچان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در سال گذشته و در همین بازه زمانی 10 حادثه به وقوع پیوست که تمامی این موارد حوادث جاده‌ای بودند و آمار این سوانح شامل 42 حادثه، 39 مصدوم، 12 مصدوم انتقالی و 12 مصدوم سرپایی بود.

احمدی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 33 هزار و 278 خدمت ارائه شد که شامل 21 هزار و 287 مورد در پست‌های ثابت و سیار، 3 هزار و 504 مورد در ایستگاه‌های سنجش سلامت، هزار و 178 مورد در خیمه‌های نماز، 5 هزار و 681 مورد در ایستگاه‌های دوستدار کودک و هزار 628 مورد در نمایشگاه بوده است.

وی تأکید کرد: بیشترین مراجعه به پست‌ها در شهرستان‌های تربت حیدریه با 6 هزار و 200، مشهد با 4 هزار و 374 و گناباد با 2 هزار و 802 مراجعه‌کننده بوده است؛ همچنین بیشترین مراجعه به ایستگاه‌های سنجش سلامت در شهرستان‌های مشهد با هزار و 691، تربت حیدریه با 510 و نیشابور با 408 مراجعه‌کننده بوده است و بیشترین مراجعه به خیمه‌های نماز هم در شهرستان‌های تربت حیدریه با 360، سبزوار با 241 و مشهد با 235 مراجعه‌کننده بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در همین مدت و در حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز 30 نفر روز پزشک و 35 نفر روز پیراپزشک در بخش داوطلب‌یار امداد و نجات در 11 پایگاه استان مستقر شدند و خدمات امدادی را به مسافران نوروزی ارائه دادند.

احمدی گفت: همچنین در طرح نیابت (دید و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و عیادت از سالمندان) هم بازدید و عیادت از 95 خانوار صورت پذیرفت که در این بخش نیز 41 نفر روز داوطلب آقا، 42 نفر روز داوطلب خانم و 25 نفر روز پرسنل همکاری داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا