خراسان

کاهش ۸۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خراسان رضوی

یک روز با اکیپ امداد جاده ای هلال احمر - مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی از کاهش ۸۳ درصدی آمار حوادث و سوانح منجر به فوت در استان خبرداد.

سید مجتبی احمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس،  اظهارداشت: در طرح نوروزی 95 تا به امروز 67 مورد حادثه ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه این کاهش آمار تصادفات به تبع کاهش تعداد مصدومان را در پی دارد، گفت: تاکنون 12 روز از آغاز طرح نوروزی گذشته و طی این مدت 154 نفر در حوادث استان مصدوم شدند که از این تعداد 66 نفر برای معالجه تکمیلی به مراکز امدادی منتقل و 15 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه تا به امروز 2 نفر بر اثر حوادث در خراسان رضوی فوتی داشته‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه با مقایسه تعداد فوتی‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش 83 درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تعداد نیروی عملیاتی مستقر در استان را 204 نفر امدادگر اعلام کرد و افزود: در طرح نوروزی از 78 خودروی عملیاتی به منظور ارائه خدمات امدادی و پزشکی استفاده شده است.

احمدی با اشاره به اینکه خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل اصلی بروز حوادث و سوانح رانندگی بوده، خاطرنشان کرد: مشهد با ثبت 15 حادثه در صدر حادثه‌خیز ترین شهرستان‌های استان است و بعد از آن قوچان با 10 حادثه، سبزوار با 8 و تربت حیدریه با 6 حادثه دیگر شهرهای حادثه‌خیز استان بوده‌اند.

وی تعداد کل سوانح جاده‌ای در استان از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز را 50 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 23 مورد برخورد، 25 مورد واژگونی و 2 مورد نیز انحراف بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا