خراسان

کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز 95/ نیروی انتظامی خراسان رضوی موفق در اقدامات پیشگیرانه

خبرگزاری فارس: کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز 95/ نیروی انتظامی خراسان رضوی موفق در اقدامات پیشگیرانه

سردار اشتری گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و رانندگان، کاهش 10 درصدی تلفات جاده را نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد بودیم که امیدواریم این امر تا پایان نوروز ادامه داشته باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای ایام نوروز، اظهار کرد: از 25 اسفندماه اقداماتی تحت عنوان قرارگاه‌های نوروزی آغازشده که با تلاش همکاران ما در نیروی انتظامی سراسر کشور تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی به کاهش آمار تلفات جاده‌ای در نوروز 95 اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و رانندگان، کاهش تلفات جاده را نسبت به دوره مشابه در سال گذشته شاهد بودیم که امیدواریم این امر تا پایان نوروز ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا با تأکید بر کاهش 5 تا 10 درصدی تلفات جاده‌ای در ایام عید، گفت: کاهش آمار در هر روز متغیر بوده که به‌طور میانگین درمجموع، نزدیک به 10 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم.

وی به آمار سرقت‌ها و جرائم ارتکابی در ایام تعطیل نوروز اشاره و اظهار کرد: در مجموع استان‌ها، کاهش حدود 10 درصدی ارتکاب جرم در مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم که این آمار در برخی استان‌ها به 30 درصد نیز می‌رسید؛ آمادگی همکاران ما در نیروی انتظامی و همکاری خوب مردم باعث شد تا سال خوبی در کشف و کاهش جرائم داشته باشیم.

* کاهش جرائم خشن در سال 94

اشتری با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ناجا در سال 94، عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم اما سال 94 نسبت به سال 93 در کاهش جرائم خشن، موفق عمل کردیم.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش جرائم خشن در سال گذشته، خاطرنشان کرد: عکس‌العمل سریع پلیس، آموزش‌هایی که به واحدهای صنفی که مورد تعرض قرار می‌گرفتند، تجهیز بانک‌ها به تجهیزات هوشمند و برخورد شدید و قاطع قوه قضاییه با این جرائم در کاهش آمار آن دخیل بوده است.

اشتری به اجرای موفق طرح نگهبان محله اشاره و عنوان کرد: این طرح موفق بود و بنا داریم تا آن را در سال جاری نیز توسعه دهیم.

* نیروی انتظامی خراسان رضوی موفق در اقدامات پیشگیرانه

وی در خصوص سطح امنیت و پیشگیری خراسان رضوی در کشور، گفت: خراسان رضوی جزء استان‌هایی بوده که اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه خوبی داشته که این اقدامات به همت فرمانده انتظامی استان صورت گرفته است.

اشتریی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ناجا قرار دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی تحت عنوان «پلیس افتخاری» است که امیدواریم در سال 95 از این ظرفیت و امکان بزرگ بهره ببریم.

فرمانده ناجا با تأکید بر جایگاه دستگاه‌های مختلف در تأمین امنیت جامعه، یادآور شد: برای کاهش و پیشگیری از جرائم باید همه دستگاه‌ها مسئولیت خود را ایفا کنند و مسئولیت آن را صرفاً به عهده نیروی انتظامی نگذارند؛ همه مسئولان و دستگاه‌های متولی در این امر مهم نیروی انتظامی را کمک کنند و هر دستگاهی سهم خود را داشته باشد.

* امنیت امروز کشور مرهون انقلاب اسلامی است

اشتری با اشاره به نزدیک شدن به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: امنیت مثال‌زدنی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، مرهون شهدا، تدابیر مقام معظم رهبری، همدلی و هم‌زبانی بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و همکاری مردم بوده که به برکت انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است.

وی افزود: متأسفانه در کشورهای همسایه و اروپایی نا امنی وجود دارد اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت حاکم است که امیدواریم این امنیت در کشور ادامه داشته باشد.

* توصیه سردار اشتری به مسافران نوروزی

فرمانده ناجا در توصیه‌ای به مسافران نوروزی، اظهار کرد: از مسافران عزیز می‌خواهیم که بازگشت خود را مدیریت کنند، به گونه‌ای که از امروز برای بازگشت به شهرهای خود برنامه‌ریزی کنند تا به پایان هفته موکول نشود.

وی با تأکید بر رانندگی باحوصله و صبوری در جاده‌ها، عنوان کرد: مردم به تذکرات همکاران ما در طول مسیرها توجه کنند که پایان سفرها نیز به‌خوبی و خوشی انجام شود و شاهد کمترین حادثه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا