خراسان

کاهش 24 درصدی فرصت‌های شغلی در نیشابور

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور گفت: در 8 ماهه امسال در بحث فرصت‌های شغلی بیش از هزار و 600 نفر در بازار جذب کار شده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری فارس: کاهش 24 درصدی فرصت‌های شغلی در نیشابور

 

علیرضا نبوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال در بحث فرصت‌های شغلی بیش از هزار و 600 نفر جذب کار شده‌اند که نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است، همچنین 3 هزار و 850 نفر متقاضی کار بوده‌اند که نسبت به سال قبل 27 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان نیشابور حدود 70 تشکل و انجمن صنفی، شورای کار و … فعالیت می‌کنند که یکی از مشکلات آنها حقوق کارگران است.

نبوی‌نژاد بیان کرد: فعالیت‌های کارگری روی لبه تیغ قرار دارد چراکه کارفرما هزاران مشکل دارد که یکی از آنها مشکلات کارگری است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار اصلی اشتغال شهرستان نیست و فقط براساس ثبت‌نام در بخش کاریابی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور گفت: در نیشابور واحدهایی فعال و مطلوب داریم که با وجود همه مشکلات موجود باز هم از خدمات خود به مردم دریغ نمی‌کنند و برخی از واحدها نیز به دلایل مشکلات مدیریتی، وام‌های سنگین و سودهای بانکی و … در آستانه تعطیلی قرار دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا