خراسان

کاهش 34 درصدی باران در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: کاهش 34 درصدی باران در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بارندگی امسال تاکنون 86 میلی متر گزارش شده است، گفت: بارش باران امسال نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مقدوری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تهیه سند توسعه آب را می‌توان نخستین گام در ارتباط با مدیریت آب عنوان کرد اما اگر همه دستگاه‌های دولتی سندهای مربوط به دستگاه خود را در ارتباط با مصرف آب و چشم‌انداز خود تا سال 1420 ارائه نکنند، این سند قابل اجرا نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته خود سند توسعه آب را برای 100 سال آینده تهیه کردند، یادآور شد: با وجود اینکه کشورهای توسعه نسبت به کشور ما شرایط آبی خوبی دارند اما برای 100 سال آینده خود برنامه‌ریزی و اقدام به تهیه سند آب کرده‌اند که این امر ضرورت تهیه آب را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی محلی که شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای هر کدام از 37 دشت این استان انجام داده است در کشور بی‌نظیر بوده چراکه هیچ کدام از استان‌های کشور تاکنون این امر را انجام نداده‌اند.

مقدوری با اشاره به اینکه بارندگی امسال تاکنون 86 میلی‌متر گزارش شده است، گفت: بارش باران امسال نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش داشته به طوری که در سال گذشته میزان بارندگی باران 130 میلی‌متر گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با وجود بحران آبی که اعلام می شود اما مدیریت آب در خراسان رضوی سبب شده تا حجم ذخیره آب در سدهای این استان امسال 400 میلیون متر مکعب شود و به این ترتیب سدهای خراسان رضوی 60 میلیون متر مکعب آب اضافه داشته باشند.

وی مدیریت آب را مربوط به همه ارگان‌های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: در سد دوستی امسال 329 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا