مشهد

کدام یک از معابر مهم مشهد مقدس به نام سپهبد سلیمانی نامگذاری می‌شود؟

براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است یکی از سه معبر مهم شهر مشهدمقدس به نام سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری شود.

محمدمحسن مصحفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه براساس پیشنهادهای مختلف رسیده به شهرداری، مطابق ضوابط نامگذاری معابر شهری مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: پس از انجام گفت‌وگوهای فنی و ارزیابی تمام گزینه‌های مطرح، سه گزینه به عنوان پیشنهاد نهایی کمیته نامگذاری معابر شهری مصوب شد که این پیشنهادها برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا تقدیم می‌شود.

مصحفی درباره جزئیات گزینه‌های پیشنهادی گفت: یکی از گزینه‌ها بلوار نماز است. این بلوار یکی از بلوارهای مهم و طولانی شهر محسوب می‌شود و با توجه به جهت توسعه شهر مشهد، در آینده نزدیک، یکی از پررفت‌آمدترین معابر شهر خواهد شد.

یکی دیگر از گزینه‌ها حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا پلیس راه طرق است. این مسیر پرترددترین و یکی از مهمترین ورودی‌های شهر مشهد مقدس به شمار می‌رود و سالیانه تعداد زیادی از زائران و مجاوران از این مسیر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: گزینه دیگر، بلوار جمهوری اسلامی، حدفاصل فرودگاه تا میدان پانزده خرداد است. این گزینه مسیر ورودی زائران و مسافرانی است که از طریق خطوط هوایی وارد مشهد مقدس می‌شوند. همچنین مسیری است که تشییع باشکوه و تاریخی پیکر پاک شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در آنجا انجام شد و از این جهت نیز اهمیت دارد.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه همه اعضای کمیته نامگذاری اتفاق نظر داشتند معبری که انتخاب می‌شود باید با موقعیت و جایگاه رفیع این سردار سرفراز و غیور اسلام و میهن تناسب داشته باشد، گفت: از سه گزینه پیشنهادی، دو مورد از ورودی‌های مهم و پرتردد شهر هستند و مورد دیگر یکی از بلوارهای طولانی و مهم مشهد است.

وی ادامه داد: این پیشنهادها در قالب لایحه‌ای به شورای محترم شهر ارائه شد و شورا نیز در اسرع وقت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا