مشهدموفقیت

کرونا نفس سینماهای خراسان رضوی را گرفت / سینماداران در انتظار حمایت‌های دولتی

این روزها ویروس کرونا، دامنگیر سینماداران نیز شده و مخاطبان آنها با ریزشی اساسی مواجه شده‌اند و باید فکری برای چرخه آنان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، پس از اعلام ورود ویروس کرونا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نخستین سازمان‌هایی بود که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی را در ابتدا برای یک هفته و پس از آن تا پایان سال و حتی تا امروز تعطیل کرد.

به این ترتیب سینمای ایران نیز مانند بسیاری از مشاغل تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفت و تن به تعطیلی ناخواسته داد. با ادامه تعطیلی سینماهای کشور،سینماداران هم مانند سایر اقشار بدنه سینما با ضرر و زیان‌های مالی فراوانی  روبه‌رو شدند، ضررهایی که به نظر می‌رسد دامنه آن بزرگ تر شود و گریبان سینما را رها نکند.

مردم شهرستان گناباد پس از کش و قوس‌های فراوان این روزها در هسته مرکزی شهر شاهد یک سینمای مدرن و بروز هستند که مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار گرفته است.

در شهری مانند گناباد که ۹ دانشگاه با بیش از ۱۲ هزار دانشجو دارد داشتن سینمایی با این کیفیت یک ضرورت به نظر می‌رسد و با بازسازی که در این سینما صورت گرفته این روزها میزبان جوانان زیادی است.

عبدالعی عطار مسئول سینما شهر گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: سینمای گناباد از معدود سینماهای شهرستان‌ها است که دارای صدای دالبی و دستگاه لیزی است.

وی ادامه داد: این سینما با ظرفیت ۳۵۰ نفر دارای تمامی امکانات رفاهی است و در زمان فعالیت خود فیلم‌های روز ایران که بر پرده بوده در گناباد را به نمایش گذاشته و مورد استقبال از تمام رده‌های سنی قرار گرفته است.

مسئول سینما شهر گناباد بیان داشت: متاسفانه با شروع کرونا ۷ ماه است که سینمای گناباد تعطیل بوده و تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان به آن خسارت وارد شده است.

عطار عنوان کرد: در سینما شهر گناباد ۵ نفر کار می کنند که در این مدت هیچ کمکی به آنها نشده و فقط مدیرعامل حقوق را پرداخت کرده است.اگر حمایت لازم از سینماداران صورت نگیرد شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود زیرا هزینه نگهداری و نیرو ها را یک سینما تا چند ماه میتواند پرداخت کند و از جایی به بعد نخواهد توانست هزینه ها را پرداخت کند.

مسئول سینما شهرگناباد خاطر نشان کرد: تعطیلی سینما جدای مباحت فرهنگی به مشاغل وابسته به آن نیز آسیب می رساند وباید برای بازگشایی سینماها راهکارهایی مانند سایر مکان‌ها که برای آن پروتکل تعریف شده برای سینما
هم پروتکل پیش بینی کنند.

نظر مخاطبان چیست؟

یکی از معدود مخاطبان این روزهای سینمای گناباد هم می‌گوید: بهرحال خیلی از این فیلمها قبلا در فضای مجازی اکران شده و باید فکری برای سینما کرد تا فیلم‌های روز نیز کم کم وارد چرخه اکران شوند.

این مخاطب گنابادی می‌گوید: سینماها با این وضعیت قطعا به سمت ورشکستگی می‌روند و اگر حمایت خاصی از آنها به ویژه در مقیاس سینماهای کوچک صورت نگیرد ممکن است روال اکران آنها در آینده نزدیک با مشکل اساسی روبرو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا