ورزش

کفاشیان: هیچ مربی بزرگی به خاطر پول خودش را ضایع نمی‌کند/خواسته‌های کی‌روش نشان دهنده تعهد اوست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این مسائلی که کی‌روش می‌گوید نشانه تعهد اوست که ما هم باید تلاش کنیم و شرایط را فراهم کنیم.

خبرگزاری فارس: کفاشیان: هیچ مربی بزرگی به خاطر پول خودش را ضایع نمی‌کند/خواسته‌های کی‌روش نشان دهنده تعهد اوست

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در حاشیه جلسه مربیان گلرها اظهار داشت: به هر حال ما سعی می‌کنیم این کلاس‌ها ادامه داشته باشد؛‌چرا که باعث می‌شود تعامل و هماهنگی بین مربیان بیش‌تر شود.

وی درمورد اینکه چرا گاسپار پس از 5 سال حضور در ایران چنین کلاس‌هایی را برگزار کرده، یادآور شد: به هر حال ما کلاس‌های دیگری هم داشته‌ایم. کلاس‌هایی بوده که مدرسان دیگر حاضر شده‌اند برای فوتسال و فوتبال ساحلی دوره‌های خوبی برگزار کرده‌ایم،‌ اما برای تیم‌ ملی و باشگاه‌ها این موضوع کم‌تر شکل گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا این موضوع در جواب مصاحبه مایلی‌کهن بوده که اعلام کنند که مدرک مربیگری وجود داشته، تأکید کرد: اسمی از کسی نیاورید. به هر حال آنچه که مهم است این است که ما هر چقدر مدارک بهتری داشته باشیم، شرایط بهتر خواهد بود. این‌گونه نیست که در یک کلاس حتماً شاگرد از استاد چیزی فرا بگیرد، بلکه استاد هم می‌تواند از شاگرد مسئله‌ای را فرا بگیرد. به هر حال اطلاعات خوبی رد و بدل می‌شود و برگزاری این کلاس‌ها هم به لحاظ هماهنگی بین مربیان و هم آشنا شدن با یکدیگر و هم تعامل می‌تواند مؤثر باشد.

کفاشیان درمورد اینکه حبیب کاشانی اعلام کرده پس از راهیابی تیم امید به المپیک از این تیم خواهد رفت، گفت: کاشانی زحمات زیادی برای تیم کشیده است و قطعاً چه تیم امید به المپیک برود و چه نرود، از او در کنار تیم امید استفاده خواهیم کرد و خواهش می‌کنیم تا به کارش ادامه دهد؛ چراکه تخصص و تجربه لازم را دارد.

وی درمورد اینکه آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و باشگاه‌ها توجیه نیستند که بازیکنان را در اختیار تیم‌های ملی قرار بدهند تا با مشکلاتی روبه‌رو نشویم، گفت: به هر حال ما آیین‌نامه‌ای داریم و طبق آن تصمیم می‌گیریم. باشگاه‌ها هم اگر بنا به دلایلی بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار ندهند،‌ آنها را در جریان این موضوع قرار می‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا واقعاً بازی‌های نفت 3 بر صفر، اعلام می‌شد، گفت: به هر حال این موضوع مصوب شده است و اگر قرار باشد در یک لیگ 15 تیم، تعامل داشته باشند و یک تیم بازیکن را در اختیار تیم ملی قرار ندهد، ظلم به سایر تیم‌هاست.

وی درمورد اینکه وضعیت حضور جهانبخش و آزمون به کجا کشیده شد، گفت: ما در حال مذاکره هستیم و حتی می‌خواهیم نماینده‌ای بفرستیم؛ چراکه بازی‌ها برای ما حیاتی است و امیدواریم این موضوع حل بشود و بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

کفاشیان درمورد اینکه آیا ماندن و یا رفتن کی‌روش به حضور او به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود یا خیر، تأکید کرد: ما برای دو بازی آینده حضور کی‌روش را قطعی کرده‌ایم و او خواهد ماند. به هر حال هر کس که رئیس فدراسیون فوتبال شود، او یک سری شرایط اولیه دارد که آن هم برای تیمش می‌خواهد و مسائلی چون پاداش، حقوق و زمین چمن باید فراهم شود.

کفاشیان خاطرنشان کرد: کی‌روش این مسائل را برای خودش نمی‌خواهد، شهریور سال آینده اولین بازی جدی خود را در جام جهانی خواهیم داشت و هر کشوری هم که خود را برای جام جهانی آماده می‌کند، شرایط اولیه را دارد. هیچ مربی بزرگی خود را ضایع نمی‌کند که بخواهد برای پول در کشوری فعالیت کند. این مسائلی که کی‌روش می‌گوید نشانه تعهد اوست که ما هم باید تلاش کنیم و شرایط را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد تعطیلی رقابت‌های لیگ گفت: به هر حال این مسئله در تمام دنیا وجود دارد. این هنر مربیان است که برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا بازیکنانشان کم‌ترین آسیب را ببینند. به هر حال آن طرف موضوع هم مهم است؛ چراکه بازیکن باید در لیگ خوب بازی کند تا بتواند در تیم ملی یا امید موفق ظاهر شود. مربیان نباید از تعطیلی لیگ ناراحت باشند، بلکه باید به‌عنوان فصل سازندگی و جذب بازیکنان بهتر و بالا بردن توان بازیکنان‌شان از آن استفاده کنند.

وی درمورد حضور یک بازیکن در نیم‌فصل در دو تیم تأکید کرد: برخی این مسئله را درست می‌دانند و برخی دیگر با آن مخالفند، ما این موضوع را به بخش حقوقی و انضباطی‌مان ارجاع دادیم تا درمورد آن تصمیم‌گیری کنند.

کفاشیان درمورد حواشی که عکس او با فردی که گفته می‌شود در مالزی شبکه‌ ماهواره‌ای دارد، به‌وجود آمده،‌ تأکید کرد: من چندین سال او را در برنامه‌ها می‌بینم و به‌عنوان یک خبرنگار با او عکس گرفتم، شناخت خاصی از او ندارم. همه رؤسای فدراسیون‌ها در مراسم سنتی حاضر می‌شوند و ما هم برای احترام با لباس سنتی آنها حاضر شدیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =

دکمه بازگشت به بالا