مشهد

کلیات بودجه سال ۹۶ شهرداری مشهد مقدس به صحن علنی شورای شهر ارائه شد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد مقدس گفت: کلیات بودجه سال ۹۶ شهرداری مشهد مقدس به صحن علنی شورای شهر تقدیم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورا اظهار داشت: بودجه سال آینده شهرداری مشهد برگرفته از سند چشم انداز ۱۴۰۴، طرح جامع توسعه و عمران مشهد و سایر اسناد بالادستی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر، وضعیت تحقق برنامه عملیاتی ۹۳-۹۷ شهرداری مشهد و موسسات تابعه، عملکرد شهرداری در منابع و مصارف سال‌های ۹۴ و ۹۵، لایحه بودجه مصوب سال ۹۶ دولت و پیش بینی شرایط اقتصاد ملی و شهری در سال آینده است.

وی افزود: بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری مشهد از لحاظ منابع عمومی(نقد) برابر با ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان و از لحاظ مصارف برابر با ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان شامال هزینه‌های عمومی( جاری) معادل یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان و عمرانی معادل یک هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر مشهد تقدیم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: بودجه حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد شهرداری از لحاظ منابع برابر با ۵ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان و از لحاظ مصارف برابر با ۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان در قالب تبصره بودجه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در مجموع به میزان ۷۹۲ میلیارد تومان مشتمل بر کمک شهرداری برابر با ۲۸۹ میلیارد تومان و منابع خالص سازمان‌ها به میزان ۵۰۳ میلیارد تومان در قالب لوایح و آلبوم‌های جداگانه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه می‌شود.

شهردار مشهد عنوان کرد: در مجموع بودجه کل شهرداری مشهد و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در منابع به مبلغ ۸ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان و در مصارف به مبلغ ۸ هزار و ۸۱ میلیارد تومان تدوین شده است.

وی با اشاره به بخش منابع گفت: در بخش منابع درآمدهای عمومی و کمک دولت در اصلاح بودجه سال ۹۵ به میزان ۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان بود که در بودجه ۹۶ با ۶ درصد افزایش به ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان رسیده است.

مرتضوی افزود: در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح بودجه در سال ۹۵ ۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان با ۳۳ درصد افزایش در بودجه سال ۹۶ به ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: واگذاری دارایی‌های مالی در بخش منابع نیز در اصلاح بودجه سال ۹۵ به عدد ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان بود که در بودجه ۹۶ با کاهش ۳۲ درصدی مواجه و به عدد یک هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: در بخش منابع کل شهرداری اصلاح بودجه سال ۹۵ عدد ۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که شهرداری مشهد با در نظر گرفتن شرایط با ۴ درصد افزایش این بخش بودجه سال ۹۶ برای منابع را ۸ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان پیشنهاد داد.

مرتضوی عنوان کرد: در بخش مصارف شهرداری نیز اعتبارات هزینه ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای،  تملک دارایی‌های مالی و خالص سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در اصلاح بودجه ۹۵ به ترتیب یک هزار و ۵۳ میلیارد، ۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد، ۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد و ۴۸۹ تومان است که در بودجه سال ۹۶ به ترتیب به ۱ هزار و ۱۶۹ میلیارد، ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد،۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد و ۵۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار مشهد با اشاره به ویژگی‌های بودجه در بخش منابع گفت: در بخش منابع عمومی می‌توان به تنوع بخشی به ابزارهای مختلف تامین منابع مالی، افزایش سهم درامدهای پایدار و کاهش سهم درامدهای ناپایدار و شناسایی و وصول کلیه مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اشاره کرد.

وی افزود: اهتمام به انضباط مالی و استقرار کامل سیستم حسابداری تعهدی، کاهش وابستگی اعتبارات هزینه‌ای به عواید حاصل از درآمدهای غیرپایدار، اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و همچنین استانداردسازی کیفی خدمات، استمرار اصلاح نظام اداری در جهت افزایش بهره وری و اصلاح ساختار سازمانی و توجه به اقتصاد دانش بنیان از طریق حذف و یا کاهش وابستگی به کالاهای خارجی از جمله مهمترین ویژگی های بودجه در بخش مصارف است.

شهردار مشهد افزود: تلاش در جهت پیش بینی و پرداخت مطالبات تامین کنندگان از شهرداری، پیش بینی بازپرداخت وام‌های دریافتی سال‌های گذشته و افزایش سهم تملک دارایی‌های مالی در بودجه سال ۹۶ نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۵ از مهمترین ویژگی‌های بودجه در بخش تملک دارایی‌های مالی است.

وی ادامه داد: کاهش وابستگی سازمانها به کمک شهرداری، تطبیق فصل اول سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با ساختار سازمانی و وحدت رویه در سازمان‌ها، اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی در بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ و اصلاح ردیف‌های بودجه مطابق با عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته از ویژگی‌های بودجه در بخش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه است.

مرتضوی با اشاره به خلاصه منابع عمومی شهرداری در بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ گفت: درآمدهای ناشی از عوارض عمومی با اصلاح بودجه در سال ۹۵ یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بود که با ۴ درصد افزایش در بودجه پیشنهادی ۹۶ به یک هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسیده، همچنین درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی از ۱۰۶ میلیارد تومان در اصلاح بودجه ۹۵ با ۱۵ درصد افزایش به ۱۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار مشهد عنوان کرد: بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری در سال اصلاح بودجه سال جاری ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با یک درصد افزایش در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ به ۱۵۶ میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: منابع عمومی شهرداری در اصلاح بودجه سال ۹۵ ۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان بود که با ۶ درصد افزایش در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ به ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان رسیده است.

مرتضوی با اشاره به مصارف شهرداری در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ گفت: در بخش مصارف شهرداری در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ برای اعتبارات هزینه‌ای ۱ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای(پروژه‌های عمرانی و تملک) یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان و تملک دارایی های مالی( دیون، وام و بازپرداخت تسهیلات) ۵۳۱ میلیارد تومان و در جمع ۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا