مشهد

گزارش وضعیت هوای هشدار برای تمام اقشار از برخی ایستگاه‌های مشهد

 

آلودگی هوا در اصفهان

مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون میزان غلظت آلاینده‌ها در برخی از ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا ۱۵۰ و یا بالاتر بوده که برای تمام اقشار وضعیت هشدار دارد.

حمید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون شاخص آلودگی به صورت میانگین در مشهد مقدس 128 واحد آلاینده بوده که وضعیت را به حالت هشدار برده است.

وی بیان کرد: این روند مشابه روز گذشته در همین ساعات است چراکه دیروز میزان آلایندگی به صورت متوسط 129 واحد پی. اس. آی بوده و به همین علت گروه‌های حساس باید کارهای خارج از منزل خود را به وقتی دیگر موکول کنند.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه هوا در برخی از ایستگاه‌های مشهد برای تمام گروه‌های جامعه در وضعیت آلوده است، خاطرنشان کرد: نخریسی و خیام شمالی با 151 واحد آلودگی جز همین ایستگاه‌هایی هستند که برای تمام گروه‌های اقشار خطرناک است.

صالحی در ارتباط با میزان آلودگی سایر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، بیان کرد: ایستگاه‌های خیام‌جنوبی با 150 واحد، چمن با 147، الهیه با 144، سرافرازان و ساختمان هر یک با 142، سمزقند با 139، شهید کریمی با 126، تقی آباد با 120 و صدف با 119 پی.اس.آی  به ترتیب ایستگاه‌هایی هستند که آلودگی هوا را گزارش داده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به اعداد و ارقام آورده شده تردد کمتر با خودروی شخصی و رفت و آمد نداشتن در هسته مرکزی مشهد می‌تواند به کاهش بار آلودگی کمک زیادی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا