ورزش

گلایه‌های نایب‌قهرمان ورزش‌های سه‌گانه: اهمیتی به ورزشکاران سه‌گانه خراسان‌رضوی نمی‌دهند

گلایه‌های نایب‌قهرمان ورزش‌های سه‌گانه: اهمیتی به ورزشکاران سه‌گانه خراسان‌رضوی نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مسابقات ورزش‌های دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و شنا در قالب ورزش‌های سه گانه برگزار می‌شود و ورزشکاران حرفه‌ای و مهارت‌دیده در این سه رشته ورزشی در رقابت‌های آن حضور دارند، تعداد آنها اندک بوده اما تمامی آنها به صورت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازند.

این ورزشکاران در طول سال تمرینات خود را اجرایی و تلاش خود را بیشتر می‌کنند تا در سه بخش بتوانند موفق شوند، آن‌ها با وجود شرایط نامطلوب سعی بر رسیدن به جایگاه قهرمانی در سطح کشوری دارند، باید بیش از این به ورزشکاران رسیدگی شود تا آن‌ها نیز موفق‌تر عمل کنند.

آرمین کاتبی؛ نایب قهرمان مسابقات کشوری دوگانه با حضور در تحریریه تسنیم در ارتباط با جایگاه خود در کشور نکاتی را به اطلاع رساند، همچنین در مورد میزان همکاری مسئولان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: در کدام بخش از سه ورزش دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و شنا بیشترین فعالیت را داشته‌اید؟

کاتبی: اغلب فعالیتم در رشته دوومیدانی‌ بوده اما تاکنون در مسابقات دوگانه و سه‌گانه نیز فعالیت داشتم، در سایر ورزش‌ها نیز تاکنون فعالیت داشتم اما بیشترین فعالیتم در بخش ورزش‌های دوگانه و سه‌گانه بوده است، تاکنون مسابقات بسیاری شرکت کردم و مدال‌های مختلفی به دست آورده‌ام.

تسنیم: چه افتخاراتی در کشور در بحث ورزش‌های سه‌گانه کسب کرده‌اید؟

کاتبی: امسال در مسابقات دوگانه مقام دوم را کسب کردم، همچنین در مسابقات دوی استقامت توانستم مقام سوم کشوری را کسب کنم، علاوه بر موارد مذکور در استان نیز فعال هستم و تاکنون تعداد بالایی مقام استانی کسب کرده‌ام، در بخش بزرگسالان در لیگ کشوری شرکت کردم و در بالاترین سطح پنجم شدم.

تسنیم: در بخش دوگانه به چه میزان توانستید در سطح کشوری افتخار آفرینی کنید؟

کاتبی: دوگانه رشته ورزشی‌ام نبوده اما برای نخستین بار در مسابقات آن شرکت کرده و کسب مقامم سبب شد تا تیم در رده سنی امید مقام نخست را کسب کند، قرار بر ارسال حکمم تا یک ماه پس از مسابقات شد اما هنوز به دستم نرسیده است، به طور کلی ۲۵۰ هزار تومان نیز به عنوان جوایز این مسابقات به ورزشکاران تعلق گرفت.

البته قرار بر اهدای جوایز و برگزاری مراسم تجلیل در پایان سال شده، در هر صورت ورزشکاران سه‌گانه ساکن خراسان رضوی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و امید است به زودی از آنها تقدیر شود، دست کم در انتظار دریافت حکمم از سوی مسئولان هستم.

تسنیم: می‌توان به ورزش‌های سه‌گانه به عنوان منبع درآمد نگاه کرد؟

کاتبی: هنوز در ایران ورزش‌های سه‌گانه باب نشده و اغلب شهروندان مشهدی از آن اطلاعات کافی ندارند، ورزشکاران کمی در سطح کشور و استان در حال رقابت با یکدیگر هستند و نمی‌توان به عنوان منبع درآمد بر روی ورزش‌های سه‌گانه حساب کرد، هنوز نباید ورزش‌های سه‌گانه را به دید شغل نگاه کرد.

تسنیم: ورزشکاران سه‌گانه ساکن در خراسان رضوی مکان اختصاصی در اختیار دارند؟

کاتبی: شنا در آب‌های آزاد انجام می‌شود، همچنین دوچرخه‌سواری در جاده صورت می‌پذیرد و مسابقات و تمرینات دوومیدانی نیز در کوه‌ها انجام می‌شود، به همین دلیل ورزشکاران سه‌گانه ساکن خراسان رضوی نیازی به فعالیت در سالن‌های سرپوشیده اختصاصی ندارد.

تسنیم: تجهیزات ورزشی توسط متولیان ورزش‌های سه‌گانه تأمین می‌شود؟

کاتبی: در گذشته کمی در ورزش اسکیت نیز فعالیت داشتم که به همین دلیل در دوچرخه‌سواری توانستم موفق عمل کنم، دوچرخه‌ها از سوی متولیان دوچرخه‌سواری و ورزش‌های سه‌گانه تأمین می‌شود و ورزشکاران این رشته مشکلی با موضوع کمبود تجهیزات ندارند.

تمامی مسابقات ورزش‌های سه‌گانه در فضاهای باز صورت می‌پذیرد؛ چرا که باید مسیر آن طولانی باشد، به عنوان مثال تنها ۲۰ کیلومتر تنها برای دوچرخه‌سواری اختصاص می‌یابد، بنابراین برای تمرینات نیز باید ورزشکاران در محیط باز چند مرتبه‌ تمرین کنند تا زمینه برای فعالیت در این مناطق را داشته باشند.

تسنیم: امکانات تا چه اندازه در اختیار ورزشکاران سه‌گانه قرار دارد؟

کاتبی: امکانات خراسان رضوی به اندازه کافی وجود داشته اما از آنها استفاده نمی‌شود، به عنوان مثال پیست دوومیدانی در خراسان رضوی راه‌اندازی شده اما تنها دو نفر از ورزشکاران دوومیدانی می‌توانند از این محل استفاده کنند.

ورزشکاران می‌توانند از سالن باغبان‌باشی استفاده کنند، اما تنها افراد مدال‌آور در مسابقات کشوری فارغ از پرداخت شهریه هستند، به عبارتی جز ما سایر ورزشکاران حتی مدال‌آوران استانی باید برای فعالیت خود هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند.

علاوه بر موارد مذکور، تارتان موجود در سالن تختی بسیار مستهلک شده و قابل استفاده نیست، امکانات کافی در خراسان رضوی وجود داشته اما ورزشکاران از بسیاری از آنها محروم هستند، به عبارتی مسئولان به اندازه کافی به ورزشکاران اهمیت نمی‌دهند.

تسنیم: تاکنون این موارد برای خودتان اتفاق افتاده است؟

کاتبی: بله؛ به عنوان مثال امسال دو هفته پیش از مسابقات ذکر شده از ناحیه پا آسیب دیدم اما به دلیل الزام حضورم در این رقابت‌ مجبور به باز کردن گچ آن شدم، با وجود این شرایط انتخابی را کسب کردم اما در نهایت مسئولان تصمیم بر اعزام رده سنی دیگری به مسابقات گرفتند.

در صورت فقدان امکانات مناسب، ورزشکاران سه‌گانه ساکن خراسان رضوی با مشکلات موجود کنار می‌آمدند و سازگار می‌شدند اما در حال حاضر امکانات هست اما مسئولان همکاری نمی‌کنند، اعضای هیئت باید بیش از وضعیت کنونیبه ورزشکاران رسیدگی کنند.

تسنیم: رشته تحصیلی‌تان مرتبط با ورزش است؟ آیا اساتید همکاری لازم را دارند؟

کاتبی: رشته تحصیلی‌ام مرتبط با ورزشم نبوده اما به دلیل این که اغلب محصلان ورزشی هستند اساتید به اندازه کافی همکاری دارند، این ورزش سختی‌های بسیاری دارد، به عنوان مثال در هر شرایطی روزانه باید دست کم ۱۲ کیلومتر دوی استقامت کار کرد، به عنوان مثال جمعه گذشته در هوای سرد بانوان به مسابقات اعزام شدند.

تسنیم: برای بهبود شرایط خود چه اقدامی انجام می‌دهید؟

کاتبی: به زودی از مشهد به شهر دیگری می‌روم، البته شرایط خانوادگی ایجاب می‌کند اما عدم حمایت متولیان استان از ورزشکاران سه‌گانه عاملی بسیار تأثیرگذار در این امر است، تهران و کرج از شهرهای مناسب این ورزش است و متولیان آن به خوبی از ورزشکاران سه‌گانه حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا