مشهد

گلایه اهالی و کسبه بولوار شریعتی مشهد از وضعیت آشفته معابر و پیاده روها

 

عکس:میثم دهقانی

«از کسبه بولوار شریعتی هستم. این منطقه به عبارتی قلب قاسم آباد و مرکز تجمع مراکزتجاری است. متاسفانه شهرداری منطقه که در خیابان اندیشه ۱۹ مستقر است و فاصله کمی با محل دارد، چشم به روی مشکلات اهالی مانند نبود آسفالت و… بسته است و هیچ کاری برای عمران و آبادی این محدوده انجام نمی دهد. چرا باید کوچه های اطرف آسفالت و پیاده رو سازی شود ولی ما در خاک و نخاله تردد کنیم؟»
«در خواست می کنم برای مشاهده مشکلات ساکنان خیابان های شریعتی ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ ، ۱۶ و ۱۸ به منطقه بیایید و ببینید زباله و نخاله های ساختمانی چه وضعی برای زندگی مردم درست کرده است.»
 

این ها پیامک هایی است که از سوی شهروندان به سامانه حرف مردم روزنامه «خراسان رضوی» ارسال شده و طی آن برخی کسبه و اهالی خیابان های شریعتی ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ از عدم رسیدگی شهرداری منطقه ۱۰ به وضعیت نابسامان پیاده رو ها و آسفالت معابر، گلایه کرده و خواستار پیگیری در این زمینه شده اند.
اهالی منطقه در انتظار انجام پروژه معبر سازی
برای بررسی میدانی موضوع به خیابان های مورد اشاره شهروندان می رویم. قسمتی از پیاده رو خیابان شریعتی ۱۰ خاکی و قسمتی هم گود برداری و به حال خود رها شده است. همین بلاتکلیفی باعث شده است تا برخی بدون رعایت حال ساکنان، زباله های خود را در محل بریزند. به خیابان شریعتی ۱۲ تا ۱۶ هم سری می زنیم. آن جا هم به درد خیابان شریعتی ۱۰ گرفتار است. پیاده روها به حال خود رها شده و پشت برخی از دیوارها هم یا زباله دان شده یا به محلی برای تخلیه خاک و نخاله ساختمانی تبدیل شده است. همان طور که یکی از شهروندان در پیامک به آن اشاره کرده بود، در صورتی که باران در منطقه شروع به بارش کند، گل و لای تردد اهالی درخیابان های مورد اشاره را با مشکل جدی رو به رو خواهد کرد. مشکلات مطرح شده در حالی است که خیابان های اطراف و مجاور با این مشکل رو به رو نیست.
به کار سرعت خواهیم داد
برای پیگیری موضوع با شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت و گو می کنیم. حسینقلی زاده مقدم اشاره ای به روند اجرایی پروژه معبرسازی در خیابان شریعتی می کند و در این زمینه می گوید: مکان هایی که شما به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده اید، فضاهای بین تجاری محله است، هنوز هم تجاری محله به صورت کامل درمنطقه شکل نگرفته است، اما برای آن که خیابان های مورد اشاره آسفالت و پیاده رو سازی شود، پیمانکار این پروژه مشخص شده و در این زمینه قبول داریم سرعت پیشرفت کار کمی کند است که آن را هم پیگیری خواهیم کرد.
وی تصریح می کند: این منطقه سال ها به حال خود رها شده بود و باید تجاری محله ها در منطقه شکل می گرفت تا دیگر مسائل مربوطه مانند پیاده رو سازی و آسفالت هم انجام شود.
۱۹ تیرماه، تاریخ اتمام پروژه
حسینقلی زاده مقدم در رابطه با مدت زمان مورد نیاز برای به پایان رسیدن پروژه  نیز یادآور می شود: پیمانکار، عملیات عمرانی را از خیابان شریعتی ۱۰ آغاز کرده است، زیرسازی های مورد نیاز در محل انجام شده، اما پیمانکار مربوطه مدتی کار را برای مشخص شدن مکان سرویس بهداشتی متوقف کرده بود که دستور دادیم کار متوقف نماند و ادامه پیدا کند.
وی تصریح می کند: سعی خواهیم کرد پروژه مذکور ۱۵ روز بعد از ماه مبارک رمضان به اتمام برسد چرا که در این زمینه هیچ مشکل دیگری وجود ندارد و فقط پیمانکار باید کارش را ادامه دهد و صورت هزینه ها را به شهرداری ارائه دهد.

خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا