مشهد

۱۲۰۰ مورد چاه غیرمجاز آب در سطح شهرستان مشهد شناسایی شد

1200 مورد چاه غیرمجاز آب در سطح شهرستان مشهد شناسایی شد

محمد برزویی در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر از سدهای استان، ۱۵ درصد پر بوده و ۸۵ درصد مصرف شده و لازمه تامین آب هم حفظ کیفیت آب شرب بوده و کاهش آب مخزن سبب پائین آمدن کیفیت هم می‌شود که باید به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل باشیم.

وی افزود: حجم آب سد دوستی ۱۶۳ میلیون متر مکعب بوده و از ابتدای امسال ۱۹ میلیون متر مکعب آب مصرفی و ذخیره‌سازی شده داشته‌ایم؛ همچنین ۱۸۰ میلیون متر مکعب حجم سد کارده بوده و از در ۸ ماهه نخست امسال ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار متر مکعب آب مصرفی و ذخیره‌سازی شده را در این سد داشته‌ایم.

مدیر امور منابع آب مشهد با بیان اینکه آلایندگی‌ها سبب کاهش کیفیت مطلوب آب می‌شود، گفت: برای جلوگیری از اُفت کیفیت آبی برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و سودجویی‌های آبی گشت‌های ویژه آبی را فعال کرده‌ایم.

برزویی تصریح کرد: در اقدام اخیر با حفظ کامل حق و حقوق کشاورزان اقدام به آزادسازی‌های آبی کرده‌ایم و در این اقدام هم به حقوق مشترکان و هم به حقوق کشاورزان احترام گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰‌ تا ۵۵ درصد آب مصرفی مشهد از سد دوستی استفاده می‌شود و در برنامه تدوینی سال آینده (سال ۹۸ بدون سد دوستی) را تعریف کرده‌ایم و در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مشهد داشته باشیم و آب‌ چاه‌های شهری را از آن‌ها گرفته و ‌بجای آن پساب‌ها را برای آبیاری پارک‌ها و بوستان‌های شهری استفاده کنیم.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره  اجرایی شدن طرح مصرف بهینه آب و جلوگیری از تخلفات آبی در ۲۸ شهرستان استان از جمله مشهد، بیان کرد: این طرح هم‌اکنون در سراسر استان فعال است و در این رابطه سامانه‌های پیامکی ۳۰۰۰۶۳۹۴ و تلفنی ۳۱۴۳۵ هم آماده دریافت و پیشنهادات و شکایات مردمی است.

برزویی گفت: در سطح شهرستان مشهد ۳۱۷۹ چاه مجاز و ۱۲۰۰ چاه غیرمجاز داریم که از ابتدای سال ۱۸۰ چاه غیرمجاز در ۳ شهرستان مشهد، چناران و بینالود پلمب شده که ۴۵ مورد آن در مشهد بوده است؛ همچنین بینالود ۵۹۵ چاه مجاز و ۸۹۰ چاه غیرمجاز و چناران ۷۶۴ چاه مجاز و ۴۸۰ چاه غیرمجاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا