خراسان

۱۷۰۰ تن مرغ منجمد ویژه تنظیم بازار محرم در خراسان‌رضوی ذخیره شد

تنظیم بازار

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۷۰۰ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار در ایام محرم در سطح استان ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حمیدرضا جوادی ظهر دیروز در نشست خبری جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه در ماه محرم و صفر مصرف ارزاق عمومی افزایش دارد، اظهار داشت: از زمانی که تنظیم بازار به جهاد کشاورزی ملحق شده تمهیداتی در مورد اقلام پرمصرف مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ در استان منظور شده است، همچنین باتوجه به اینکه در خراسان‌رضوی علاوه بر مجاوران زائران نیز وجود دارند باید نگاه ویژه داشته باشیم.

مشاور عالی و مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با آمار اقلام پرمصرف خاطرنشان کرد: 400 تن شکر، 2000 تن برنج، 200 تن گوشت قرمز منجمد و 1700 تن مرغ منجمد برای عرضه در بازار در ایام محرم پیش بینی شده و با محدودیت روبه‌رو نیستیم.

جوادی با اشاره به همکاری‌های مشترک با بازرسی سازمان صنعت و معدن، گفت: در بازدیدهای انجام شده واحدهای تولید گوشت قرمز شناسایی شده‌اند و اعلام آمادگی در مورد عرضه محصول با سیاست‌های تنظیم بازار کرده‌اند، همچنین با بخش خصوصی برای تأمین گوشت قرمز گرم هماهنگی‌هایی انجام شده و قرار است در امر توزیع همکاری داشته باشند.

وی در ارتباط با قیمت اقلام پرمصرف برای ایام ماه محرم عنوان کرد: قیمت هر کیلو برنج 2855 تومان، شکر 2520 تومان، گوشت قرمز 21 هزار و 500 تومان و مرغ 5100 تومان برای عرضه‌کننده‌ها است و برای خریداران قیمت حدود 13 درصد افزایش دارد.

مشاور عالی و مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: تمام فروشگاه‌هایی که اقدام به توزیع اقلام پر مصرف می‌کنند موظف به نصب بنر تنظیم بازار هستند که این مراکز توزیع به زودی اعلام شده و نباید اجناس مشابه داشته باشند.

جوادی در زمینه میزان مصرف در ایام محرم، خاطرنشان کرد: در این ایام متوسط مصرف خانوار کاهش می‌یابد اما به علت وجود هیئت‌های مذهبی 15 تا 20 درصد افزایش مصرف اقلام پرمصرف داریم که البته مقطعی است.

وی تصریح کرد: در اقلام پر مصرف محدودیت نداریم و نگرانی وجود ندارد، همچنین لازم است تمام درخواست‌ها برای اقلام را به ستاد تنظیم بازار بدهند چراکه همه وظایف به این ستاد محول شده و به صورت متمرکز مدیریت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =

دکمه بازگشت به بالا