خراسان

۲ هدیه جدید استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رونمایی شد/برگزاری اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان در مشهد

pic-19981-1441551271

رونمایی از ۲ هدیه جدید استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی، استقرار ۸۰ مبلغ دینی در مساجد شهرستان‌های تایباد و باخرز و اختتامیه نمایشگاه «مهر درخشان» در مشهد از مهم‌ترین خبرهای فرهنگی امروز مشهد و خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، دو اثر نگارگری استاد محمود فرشچیان که به تازگی به موزه آستان قدس رضوی هدیه شده‌اند، در آیینی با حضور مسئولان این آستان رونمایی شدند.

این دو اثر اهدایی به نام‌های «شام غریبان» و «آسمان چهارم» با حضور قائم‌مقام تولیت آستان قدس در محل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس‌رضوی در معرض دید عموم قرار گرفتند.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس‌رضوی در مراسم رونمایی از این دو اثر، ذوق سرشار، تخیل ژرف و اندیشه‌ورزی عالمانه را مهمترین ویژگی‌های آثار استاد فرشچیان برشمرد.

محمد‌هادی زاهدی بیان کرد: با افزودن این دو اثر نگاره جدید شمار آثار اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی در طول سال‌های گذشته به 16 اثر رسید.

زاهدی از تابلوی شام غریبان، به‌عنوان چهارمین اثر عاشورایی اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی نام برد و گفت: این تابلو در کنار تابلوهای برجسته «عصر عاشورا»، «پرچمدار حق» (حضرت ابوالفضل ع) و «هدیه عشق» (حضرت علی اصغر ع) در این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

نمایشنامه‌نویس مشهدی از طرف کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر به ارمنستان رفت

صحرا رمضانیان گفت: نمایش‌نامه «وازریک مرده» که به‌تازگی بر‌اساس داستان کوتاه «وازریک مرده» نوشته احمد آرام نوشته‌ام، از طرف کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه تئاتر انتخاب شد و در ابتداى سال آینده در ارمنستان ترجمه و چاپ خواهد شد.

این نمایشنامه‌نویس مطرح مشهدی تئاتر کشور افزود: من برای ترجمه این اثر‌ به‌همراه سلما سلامتى، تهمینه محمدى، على عابدى، آندرانیک خچومیان و عباس جهانگیریان به ارمنستان رفتم و امروز به تهران برگشتم.

کارگاه ترکیب‌بندی درگل و مرغ ایرانی

دبیرخانه پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان ترکیب‌بندی در گل و مرغ ایرانی نموده است.

مکتب هنر رضوان دبیرخانه دائمی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در ادامه برنامه‌های پیشین خود در پنجمین دوسالانه، کارگاهی با عنوان ترکیب‌بندی در گل و مرغ ایرانی با حضور خانم مهرزمان فخارمنفرد از اعضای هیئت داوران بخش گل و مرغ و نگارگری برگزار می‌کند.

علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه که ساعت ١٧ روز چهارشنبه ١٤ مهرماه در محل نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ١٧ برگزار خواهد شد، تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ١٣ مهر به صورت تلفنی و از طریق شماره های ٦-٣٨٤٢٣٥٧٥ ثبت نام نمایند.

استقرار 80 مبلغ دینی در مساجد شهرستان‌های تایباد و باخرز

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: 80 مبلغ دینی برای اجرای برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر در مناطق مرزی و محروم این دو شهرستان مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بسکابادی افزود: 62 تن از این مبلغان بومی و 18 تن غیر‌بومی هستند که در روستاها، هیئت‌ها و مساجد مستقر شده و برنامه‌های این ایام را مدیریت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) نباید به خرافه و ابزار و وسایل موهن آلوده شود بلکه باید آگاهی‌بخش، تحرک‌آفرین و احیاگر روح حماسه، شجاعت و دین‌مداری باشد و از توانایی جذب تحصیلکرده‌ها برخوردار شود.

وی اظهار داشت: در این راستا 65 مسجد در این دو شهرستان با فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در طول سال به‌وِیژه در ماه‌های محرم و صفر پذیرای قشر جوان و نوجوان است. هم‌اکنون 97 هیئت مذهبی دارای کد شناسایی در دو شهرستان تایباد و باخرز به فعالیت‌های ملی و مذهبی می‌پردازند.

اختتامیه نمایشگاه «مهر درخشان» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

مجتبی مختاری اظهار داشت: همایش «اقتصاد و فرهنگ، اقدام و عمل» و همچنین آئین اختتامیه نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و کالای ایرانی «مهر درخشان» برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش اقتصاد و فرهنگ، اقدام و عمل پیرامون حوزه فرهنگ و اولویت‌های مدنظر مقام معظم رهبری در راستای تولید کالای ایرانی و حمایت از محصولات داخلی با سخنرانی غلامعلی حدادعادل روز چهارشنبه از ساعت 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در باب‌الجواد برگزار خواهد شد.

مسئول نمایشگاه «مهر درخشان» بابیان اینکه شرکت در این همایش برای عموم آزاد است، افزود: در خلال این همایش آئین اختتامیه نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و کالای ایرانی «مهر درخشان» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردار و فعالان فرهنگی و مسؤولان شهری مشهد مقدس و همچنین مدیران غرفه‌های نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا