مشهد

۲ هکتار «بام سبز» در منطقه ثامن مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ثامن مشهد:

حمید ضمیری

شهردار منطقه ثامن گفت: طبق ضابطه های مصوب در زمینه باغ بام‌ها‌، بالغ‌بر ۲ هکتار بام سبز در منطقه ثامن به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با بیان اینکه بام‌های سبز تأثیرات زیادی در کاهش جزیره حرارتی و کاهش دی‌اکسید کربن دارد، از همین‌رو شهرداری ثامن احداث این فضاهای سبز را در برنامه احداث پروژه‌های انتخابی سطح منطقه قرار داده است، اظهار داشت: اجرای بام سبز در منطقه ثامن به دلیل حجم بالای ترافیک وسایل نقلیه و در نتیجه آلودگی ناشی از آن و همچنین کمبود زمین برای احداث فضای سبز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ضمیری با بیان اینکه احداث باغ بام علاوه‌بر کاهش آلودگی هوا، جاذب صوت بوده و سبب ارزش افزوده ساختمانی و زیباسازی بصری محیط می‌شود ، تصریح کرد: از دیگر مزایای باغ بام می‌توان به تامین فضایی مطبوع و سازگار برای ساکنین و بهره‌برداران به دلیل تبدیل بام به فضای سبز، جلوگیری از اتلاف انرژی به خصوص در فصل زمستان، کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب وهوایی شهری وکمک به خنک نگاه داشتن محیط شهری و بهبود مناظر اطراف ساختمان با طراحی و ایجاد یک فضای سبز زیبا می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های دارای پروانه ساختمانی موجود در منطقه ثامن که ملزم به احداث باغ بام شده‌اند را 11 پروژه اعلام کرد و گفت: تاکنون این طرح در 4 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

ضمیری پروژه‌های آرمان، البرز، کوثرناب و خانه دلاله حیدری را جزو پروژه‌هایی دانست که باغ بام آنها به بهره برداری رسیده است و افزود: درج الزام به احداث بام سبز در پروانه 11 پروژه از سال 89 تا به امروز انجام که مساحت بام این پروژه ها بالغ بر 13 هزار و 972 مترمربع محاسبه شده است که چنانچه طبق ضابطه حداقل در 50 درصد آن‌ها باغ بام احداث شود، مساحتی در حدود 6 هزار و 986 مترمربع باغ بام خواهیم داشت.

شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه این موضوع تصریح کرد: در موافقت اصولی نیز تعداد 30 پروژه از سال 89 ملزم به اجرای طرح بام سبز«باغ بام» شده اند که مساحت آن‌ها 28 هزار و 602 مترمربع خواهد بود و طبق ضابطه اگر حداقل در 50 درصد آن‌ها باغ بام اجرایی شود، به مساحت مربوط به باغ‌بام‌های سطح منطقه 14 هزار و 301 مترمربع اضافه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا