خراسان

۳۶ درصد اقتصاد خراسان‌رضوی وابسته به فعالیت‌های دامپروری است

36 درصد اقتصاد خراسان‌رضوی وابسته به فعالیت‌های دامپروری است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی مزروعی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: استان خراسان رضوی ظرفیت بالایی در حوزه دامپروری کشور دارد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که مشهد جایگاه ویژهای در توسعه صنایع بخش دامپروری داراست ادامه داد: ۳۶ درصد اقتصاد بخش کشاورزی استان معطوف به فعالیتهای دامپروری است.

مزروعی بیان کرد: در سالهای اخیر تلاش کردیم در بخش صنایع و فرآوری بازرگانی را توسعه دهیم و در سال ۹۷ نیز تمرکز سازمان را بر ارتقا بازرگانی صنابع من جمله دامداری و دامپروری گذاشتیم.

وی با بیان این که سازمان تعاون اعلام کرده است که اتحادیهها باید خود را تجهیز کنند گفت: مهمترین وطایف تشکلها خرید محصولات و عرضه آنها در بازار داخلی و خارجی است که امسال برخی از تشکلها موظف به انجام این امور شدند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکید ما این است که قیمت نهادههای دامی با همان ارزی که دولت در نظر گرفته است ادامه یابد و اگر غیر از این مورد مشاهده شد سیستمهای نظارتی برخورد خواهند داشت.

مزروعی با اشاره به این که برای تامین نهاده ها ارز ۳۸۰۰ تومان داریم اظهار داشت: خوشبختانه در نمایشگاه بین المللی مشهد شاهد نگاه تخصصی به حوزه دام و دامپروری هستیم که میتواند راهی برای پیاده سازی برنامههای توسعه بازرگانی باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر این که نمایشگاه سبب ارتقا سطح کیفی تولیدات داخلی میشود در بحث بازرگانی داخلی و خارجی موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا